Avatar billede idiotbarn Nybegynder
10. september 2006 - 14:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Valg af virtuel server

Jeg skal ha valgt en virtuel server, da jeg er rigtigt træt af at skulle diskutere med min webudbyder om man kan få ændret rettigheder på en mappe. Jeg er dog ikke helt sikker på jeg kan gennemskue div. fælder og så videre, og vi vil jo alle sammen gerne ha mest for mindst.

Der skal ligge flere sider, og siderne kommer bl.a til at indeholde upload af video/audio, konvertering af video (video komponent fra www.blue-pacific.com), så selve serveren får nok at lave med de resourcer der er til rådighed

Jeg skal bruge ASP.net og helst MSSQL, men MySql vil også godt kunne gå

Jeg har umiddelbart kikket på:
http://www.mondo.dk
http://www.secnet.dk
http://www.scannet.dk/servervirtual.asp
http://www.rackserverz.biz/

Umiddelbart har jeg kikket mest på scannet, for har hørt meget godt om dem (Standard server), men hvis det skal være muligt at køre video konvertering, vil jeg gå ud fra at det kræver en hel del ram, så ved ikke om denne løsning har nok. www.rackserverz.biz ser temmeligt billige ud, men jeg vil alligevel også gerne sikre mig at serveren er stabil og er nem at udvidde

Nogen der har nogen erfaringer med nogen af dem, har andre foreslag, eller som bare kan guide mig lidt?
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
10. september 2006 - 18:28 #1
http://www.rackhosting.com
Dem har jeg haft kontakt med i et godt stykke tid, og er meget hjælpsomme, har selv lige valgt en V-server hos dem. De kan også tilbyde din egen server.

Med det du har skrevet, vil jeg nok anbefale at du får du egen server.

Men prøv at snakke med dem...
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
10. september 2006 - 23:53 #2
Som i virtuel server, eller helt som egen hardware?
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
11. september 2006 - 08:42 #3
Egen hardware
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
11. september 2006 - 16:53 #4
Hvilke grunde er der til du foretrækker at man har sin egen hardware (eller en dedikeret server) i forhold til at ha en virtuel server? Tænker på, hvilke begrænsninger jeg kan rende ind i med en virtuel server, i forhold til fx en dedikeret server?

secnet er rimeligt billige med de dedikerede servere:
http://www.secnet.dk/index.php?id=71&menuid=81&parent=0
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
11. september 2006 - 18:59 #5
Med det du skal bruge serveren til går jeg ud fra at der trækkes noget ram og datakraft ud af maskinen.
Med en V-server deler du hardware med andre, så du ikke har alt kraften 100%. Og det har du med din egen server. Og så meget mere koster en server heller ikke.
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
11. september 2006 - 22:05 #6
ok...det ser vist ud til at blive secnet, de er ret billige med deres dedikerede servere, og det ser ud til man får en del for pengene. Når man selv styrer sin Hardware, er det vel begrænset hvor meget foreskel der kan være på dem.
Havde altid bare gået ud fra at dedikeret servere var meget dyere.

Tak for hjælpen :)
Avatar billede kaspersmith Nybegynder
14. september 2006 - 15:05 #7
Hva med at tjekke www.activewebs.dk ud? De har en del billige og gode dedikerede løsninger... Supporten er også i top.