Avatar billede johnny12 Nybegynder
09. september 2006 - 15:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Netkort: mediet afbrudt

Hej,

Jeg har dummet mig med nogle konfigurationer af et trådløst modem (Motorola SBG900):

På modemmets setup-side slog jeg MAC-filtrering til (med intentionen om at kun de angivne MAC-adresser måtte få adgang til netværket). Inden jeg nåede at indtaste computerens MAC-adresse i listen over tilladte maskiner, ophørte al netværksaktivitet imidlertid med at fungere. Og jeg kan ikke længere komme i kontakt med modemmets setup-side (192.168.100.1)...

Når jeg laver en ipconfig /all, står der "Mediet afbrudt" ved begge netkort i maskinen (kabel + trådløst), og det får mig til at tro, at netværksindstillinger på computeren er ødelagt - men det synes jeg virker mærkeligt, når jeg udelukkende har ændret opsætninger i modem-konfigurationerne...?

Netværksforbindelsen har virket fint igennem længere tid, så jeg tror, det må være min ændring, der har forårsaget problemet.

Ved nogen, hvordan netværksopsætningen genetableres, eller om der er en bagvej til modemopsætningen, e.l.?

På forhånd mange tak.
Avatar billede moocher Nybegynder
09. september 2006 - 16:04 #1
Reset modem.... Jeg kan ikke se andet end det skal resettes, der står højst sandsynlig i manualen til modemet hvordan det skal gøres (knap der skal trykkes på)
Avatar billede johnny12 Nybegynder
09. september 2006 - 16:06 #2
Ja, problemet er at det er leveret af tele2 med nogle standard-opsætninger, som jeg vel dermed vil ødelægge. Det er jeg ikke meget for...
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
09. september 2006 - 16:09 #3
Prøv at nulstille den. Husk den ville nulstille alle indstillinger tilbage til fabriks indstillingerne. Men det er nok den eneste vej ud, men mindre du kan/vil sende den retur til hvor du fik den. Evt. hør dem af.

For at nulstille den skal du finde en papitklips og folde den ud.
Derefter trykke let på reset knappen (et lille hul bag på modem'et) i 20 sekunder.
Avatar billede johnny12 Nybegynder
09. september 2006 - 16:24 #4
Jeg sidder ikke ved maskinen lige nu, så det kan ikke testes nu. Vender tilbage senere....

Har dog også selv fået den ide at forbinde maskinen og modemmet med et net-kabel - hvis der altså er mulighed for det. Dermed kommer man vel udenom MAC-filtret?
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
09. september 2006 - 17:22 #5
Nej MAC-filtret er sat på LAN/Home porten på modemmet og derved alt der sidder i den port.
Avatar billede johnny12 Nybegynder
09. september 2006 - 20:45 #6
Fik løst problemet ved at koble kablet på og på den måde omgå MAC-filtret (som opsættes specifikt for wireless-adgang). Vil dog stadig gerne af med mine point - hvordan gøres det egentlig, og kan de deles?