Avatar billede tjekdenne Nybegynder
08. september 2006 - 13:01 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket program er godt til dataopbevaring

Hvilke programmer er gode til f.eks. opsamling af data, f.eks. passager fra bøger, så man hurtigt kan slå op og finde et citat frem igen som man har brug før i en tidlige tekst?

Gerne et par forslag
Avatar billede tjekdenne Nybegynder
08. september 2006 - 13:04 #1
Det er til privatbrug, og ikke firma
Avatar billede supertekst Ekspert
08. september 2006 - 13:06 #2
Access er da en mulighed.
Avatar billede reginho Nybegynder
08. september 2006 - 13:18 #3
Jeg synes det er lidt svært at svare på, men umiddelbart lader det til at flere programmer kan opfylde dine ønsker. Der findes en søgefunktion i stort set alle kontorprogrammer, f.eks word eller openoffice writer, som vel i vid udstrækning kan håndtere de fleste citater mv. Alternativt skal du opbygge en lille database.
Avatar billede tjekdenne Nybegynder
08. september 2006 - 13:25 #4
Jeg tror jeg vil lave en lille database selv i Exel fx eller i et af programmerne i office 2003

Jeg kikker igen i aften, og deler pointene mellem de fornuftige svar, der måtte foreligge til den tid.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2006 - 23:13 #5
jeg vil også stemme på Access
Avatar billede tjekdenne Nybegynder
09. september 2006 - 10:31 #6
Så vil jeg prøve at sætte mig ind i det så - tak. Læg et svar
Avatar billede reginho Nybegynder
09. september 2006 - 11:03 #7
Ja, igen afhængigt af det du præcist skal bruge det til, så vil en database kunne gøre arbejdet for dig.
Avatar billede supertekst Ekspert
09. september 2006 - 14:11 #8
Her er så et svar..