Avatar billede janegil Nybegynder
07. september 2006 - 23:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Desktoppen er blitt for stor til skjermen

Fujitsu SIEMENS flatskjermen min (Scenicview B19-2) sier - som sikkert sant er - at jeg skal velge 1280x1024 for best bilde. Men jeg HAR stilt skjermen på 1280x1024, men dumme skjermkortet oppretter så et virtuelt skrivebord som er større enn skjermen, og en fysisk oppløsning som fortsatt er mindre enn 1280x1024.

Kortet er et Fujitsu SIEMENS SiS661FX. Jeg er sikker på at jeg på et tidspunkt har hatt riktig skjermoppløsning på det.

Men hvordan får jeg stilt kortet tilbake til å bruke 1280x1024 fysisk oppløsning?
Avatar billede janegil Nybegynder
08. september 2006 - 00:08 #1
I "Driver Tilstandsindstilling" får jeg bare listet opp CRT, selv om det vitterlig er en LCD jeg har tilsluttet.
Avatar billede rebecca Novice
08. september 2006 - 07:30 #2
Prøv at afInstallere grafik driveren og når den så efter reboot kommer og spørger efter driveren så Installer den igen
Avatar billede peet49 Nybegynder
08. september 2006 - 07:45 #3
Du skal ikke afindstallere driver, men gå i enhedshåndtering og fjerne skærm og skærmkort, genstart systemet og der bliver indstalleret driver igen.
Avatar billede janegil Nybegynder
08. september 2006 - 09:58 #4
Hm... det er satt inn en boks fra IOgear som lar 2 PC'er deles om skjermen. Mon det er det problemet ligger?

I løpet av dagen skal jeg ha testet to ting:
1) se om jeg får 1280x1024 på den andre PC'en
2) fjerne IOgear-svitsjen, og se om det hjelper.
Avatar billede peet49 Nybegynder
09. september 2006 - 08:28 #5
OK
Avatar billede janegil Nybegynder
09. september 2006 - 14:51 #6
Jeg har syndet mot Det Første Bud: Ved problemer, ta PC'en til Dødsriket og tilbake.

Etter en re-boot kom skjermen opp normalt igjen.
Avatar billede rebecca Novice
09. september 2006 - 22:52 #7
Godt du fik klaret problemet :o)
Avatar billede rebecca Novice
12. oktober 2006 - 03:23 #8
Husk at lukke
Avatar billede janegil Nybegynder
12. oktober 2006 - 09:29 #9
Ja. Send et svar du også. Dette er faktisk en svakkhet i systemet- jeg burde kunne forfremme en kommentar til svar på egen hånd.