Avatar billede martin29 Nybegynder
07. september 2006 - 23:51 Der er 5 kommentarer

100% sikker login og DB til bl.a. personlige data på medlemmer.

Hejsa!

Jeg har nu købt et domæne til noget jeg tror kan blive til noget stort. Sundt at leve i drømmene. :-)

Jeg har set fra lignende sider at der er medlemmer fra 20.000 - 500.000. og ofter mere end 5-10.000 personer online på en gang.

For at løfte sløret lidt for min ide så i ved lidt om hvordan login skal laves. Det bliver en side hvor der kommer mange medlemmer. Medlemmerne vil til en evt database indtaste alle sine personlige oplysninger.

Forstiller mig at man som ny medlem skal oprette sig med sine data. Ved ikke om det er smart at lagre ALLE data i en og samme DB?

Men for at være ærlig jeg er ret lost, og har brug for lidt hjælp til at vide om det er den rigtige måde at gribe det an på?

Ligeledes har jeg brug for hjælp til et sikkert login som kan udvides med en form for DB.

Mvh
Martin
Avatar billede areon Nybegynder
08. september 2006 - 00:22 #1
Martin, hvad søger du helt konkret? råd, vejledning eller udvikling?

Tror umidelbart ikke dit projekt er så "omfattende" uden at vi hvad det er selvfølgelig.

Vi har specialiseret og is at lave stabile, sikre og frem for alt skalerbare løsninger.
Avatar billede martin29 Nybegynder
08. september 2006 - 00:45 #2
Hej Areon!

Tror faktisk at vi en gang har snakket sammen tidligere.
Jeg ved at i er eksperterne, og har fået mange gode råd med på vejen.

Det jeg søger er faktisk både råd vejledning og hjælp til udvikling.
For nok at give den nemmeste forståelse for mit projekt må jeg sige hvad det her går ud på. Det jeg har sat igang som jeg syntes og tror kn blive et spændende projekt er en simpel dating side til at starte med.

Så tankerne ligger lidt hen i en side med login, profiler, søgefunktion og chat til at starte med. Der skal bare være plads til udvidelser hen af vejen og det skal være grebet rigtigt an fra starten.

Mit største problem er bare at jeg ikke er ekspert i programmering og vil derfor gerne have hjælp til at komme igang.

Hvis der er interesse i at få andel i projektet er jeg også med på det, Men min første tanke var at lave det som en gratis service til nye medlemmer. Og drømmen om at have en hjemmeside som er vel besøgt.

Mvh
Martin
Avatar billede ffsoft Praktikant
08. september 2006 - 08:37 #3
Hvis du regner med megen trafik, skal du fra start vælge en database der kan
håndtere mange brugere, så valget er melem mySQL eller MSSQL.
Hvis du allerde har valgt udbyder, kan det være det giver sig selv.
Teknologien har du valgt; asp frem for php.
Nu kan du så gå jagt på Internet og se hvad der ligger af færdige systemer
som kan hentes/købes, eller du kan betale dig fra det, eller du kan selv prøve
at bygge noget.
Hvis du selv vil bygge, vil jeg råde dig til at dele projektet op i nogle
klumper og så tage een af gangen.
Avatar billede martin29 Nybegynder
09. september 2006 - 00:00 #4
Hejsa!

Jeg har oprettet domæne hos b-one.
De understøtter mySQL.

Jeg må være ærlig og erkende at jeg ikke aner hvad en mySQL database er og hvordan den er sat sammen. Kan jeg får lidt begynder hjælp til hvor jeg skal finde det jeg står at mangler for at komme igang.

Det eneste jeg ved lidt om er en access database.

Jeg havde også en ide om at finde flere færdige løsninger at sætte sammen til en stor enhed. Men det med grundlaget eks databasen skal være på plads inden man går igang med et sådant projekt.

Så jeg mangler ekspert rådgivning til at komme godt igang og lidt links til hvor jeg evt finder de koder jeg skal bruge.
Avatar billede ffsoft Praktikant
11. september 2006 - 08:27 #5
http://www.ffforening.dk ligger der et site hostet hos b-one en
af siderne er en login side der kører op mod en mySql database,
koden kan du hente her: http://www.ffsoft.dk sammen med skriftligt
materiale.