Avatar billede zhyco Nybegynder
07. september 2006 - 19:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Computer booter ikke

Hey..

Min computer gider ikke boote op længere..
Probremlet opstod da jeg installerede Alcohol 120% trial for at se om man kunne lave en DVD-iso. For at fuldføre installationen skulle jeg reboote, som jeg så gjorde.
men jeg kom aldrig længere end min BIOS' splash screen, og det gør jeg heller ikke hvis jeg genstarter igen.

Jeg kan ved at trykke "tab" se postdata, og se at min CPU kun bliver registreret som en 1250 MHz (den er 2GHz) og memory test stopper på 1024 kb.

jeg har prøvet at skifte ramklodser, samt tage batteriet af bundkortet en kort stund, dog uden held, så nu kommer jeg til jer.

Er der nogen der kan hjælpe?

PS. jeg formoder at jeg ikke kan formatere min hd, og at det egentlig heller ikke hjælper, da computeren jo aldrig kommer til boot-sekvensen..

/Zhyco
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2006 - 19:58 #1
Prøv at nulstille BIOS (evt først SETUP DEFAULT i BIOS) ellers fjern batteriet på bundkortet ca. 20 min.
Avatar billede off-line Nybegynder
07. september 2006 - 21:00 #2
Prøv at starte op i fejlsikker tilstand, og nedsæt dit alcohol forbrug med 100%
Avatar billede john.doe Nybegynder
07. september 2006 - 23:07 #3
gå i bios og sæt fsb til 133/133 da det sikkert er den og dit bundkort er et ECS.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. september 2006 - 10:28 #4
Prøv at trykke F8 under starten og vælg sidste gode konfiguration.

Du kan også prøve med at trykke F8 under start, og vælge fejlsikker tilstand, og så køre en systemgendannelse fra kommandopromt.
Skriv følgende kommando ud for kommandoprompten, og tryk på ENTER:
%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe
Følg vejledningen på skærmen for at gendanne computeren til en tidligere tilstand.
Avatar billede zhyco Nybegynder
08. september 2006 - 12:33 #5
Fejlen har rettet sig selv, efter at computeren stod stille ca 4 timer. Det er derfor svært at sige hvad der har været problemet. På et andet forum blev der foreslået at det var den ene controller der var noget galt med..
Avatar billede mcgoat Nybegynder
08. september 2006 - 12:38 #6
alle jer der skriver noget med "fejlsikret tilstand" osv. prøv at læse spørgsmålet én gang til.. "Den kommer ikke længere end "Bios Splash"" .. så bliver det sq nok lidt svært at kunne komme til at trykke F8 og starte i fejlsikret :P
Avatar billede zhyco Nybegynder
03. september 2010 - 11:38 #7
Fejlen rettede sig selv. Spørgsmål lukkes