Avatar billede tvacn Nybegynder
05. september 2006 - 15:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mobil telefoner USA

Hej
Jeg skal til USA i et år på high school og vil gerne have en mobiltelefon med et amerikansk abonnement, - formentlig noget i stil med pre paid eller pay as you go.
Har ladet mig fortælle, at de bruger et helt andet system i stedet for vores SIMM kort, og at jeg ikke kan bruge min egen telefon (Nokia 6260i) med et amerikansk abonnement.
Har nogen erfaring i det?
Og hvis jeg køber en derovre, kan jeg så bruge den med et SIMM kort herhjemme?
Gerne forslag til mærke og model ;-))
På forhånd tak.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
05. september 2006 - 15:59 #1
simkortet er det samme, så der er ingen problemer der. (så længe det er en triband telefon vil den virke både her og i staterne)
Avatar billede tvacn Nybegynder
05. september 2006 - 16:08 #2
Tak for svar. Men er du HELT sikker? Jeg har venner, der har været i USA med deres mobil telefoner, og de kunne ikke købe et amerikansk abonnement (f.eks. Verizon eller T-Mobile) pay-as-you-go til dem!
Avatar billede niels_hansen Praktikant
05. september 2006 - 16:21 #3
http://www.nokiausa.com/phones/9290 der kan du se at den kræver et sim kort (og de er ens)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. september 2006 - 19:06 #4
Du kan bruge din danske telefon i USA, hvis det er en triband telefon.

Du kan bruge et amerikansk SIM kort, hvis din telefon ikke er låst til en dansk udbyder og hvis du ellers opfylder kravene til at købe et abbonnement.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 07:46 #5
brug for mere hjælp ?
Avatar billede tvacn Nybegynder
08. december 2006 - 17:42 #6
Nej tak. Jeg har ved selvsyn fået konstateret, at man ikke kan købe pay-as-you-go med sim kort. Så jeg har måttet købe en ny telefon, hvor telefonnummeret er integreret. Den var billig, 30 USD, men jeg skal betale 46 USD om måneden i abonnement. Men det går nu nok.
Du får pointene for din vedholdenhed ;-))