Avatar billede haastrup Novice
04. september 2006 - 13:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Er en sattelitforbindelse til at betale hvis man ikke kan få ADSL

Hej Eksperter,

Er lige flyttet ud et sted hvor der ikke er tilgang til det store Internet ud over en ADSL forbindelse. Desværre er der heller ingen beboerforening at koble sig op hos heller.

Nu er det sådan at jeg kommer fra en 4 megabit forbindelse så jeg får jo kramper af at skulle have en ISDN forbindelse kørende.

Derfor lyder mit spørgsmål:
Er en sattelitopkobling, eller anden løsning hvor telefonnettet ikke skal involveres muligt at betale for private mennesker eller skal man helst have en rig olieonkel i amerika eller en vis dansk skibsreder som bedstefar for at kunne komme i nærheden af sådan en sag?

Ved NEsa har gang i noget med at føre det gennem strømkabler, men det tager nok en krig før de kommer over hvor jeg residerer lige p.t.

Nogen der måske kan linke til firmaer der leverer disse ting og eller har egne/andres erfaringer med sådan noget?

Håber i kan hjælpe mig.

Mange Hilsener
En nærmest abstinensisk
Haastrup
Avatar billede niels_hansen Praktikant
04. september 2006 - 14:05 #1
sat kommunikation koster det hvide ud af øjnene
Avatar billede niels_hansen Praktikant
04. september 2006 - 14:07 #2
her er på siden nogle svenske priser for sat kommunikation http://www.cint.se/sweden/asp20/tele_priser_bredband.asp
Avatar billede niels_hansen Praktikant
04. september 2006 - 14:08 #3
http://www.macab.com/vsat/ priser starter fra ca 19000 svenske kroner
Avatar billede haastrup Novice
04. september 2006 - 14:13 #4
dangit. Nå, må finde på noget magi med min ISDN linje.

MAnge tak for info og øv.

Mvh
Haastrup
Avatar billede ierikk Nybegynder
04. september 2006 - 14:26 #5
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. september 2006 - 15:15 #6
Du har faktisk et alternativ. Jeg har læst om en amerikaner, der også boede hvor der ikke var dækning. Han fandt et hus, 10 Km fra hvor han boede, hvor der var line of site mellem de to huse. han tilbød derefter familien at dele en adsl mforbindelse med dem hvor han fik lov til at blacerer en trådløs antenne på deres tag. Den trådløse antenne var en parabol han selv lavede (der er beskrivelser på nettet om hvordan man gør) hvorefter han havde internet via trådløs punkt til punkt forbindelse til et hus der lå 10 km borte.

Denne løsning kunne du jo overveje