Avatar billede mk2300 Nybegynder
04. september 2006 - 13:38 Der er 3 kommentarer

Graf med tidspunkter

Hej alle

Jeg har en lang række af tidspunkter i formatet hh:mm. De dækker over henvendelser fra kunder. Hvordan kan jeg lave en graf med dem, så jeg kan danne mig et billede af hvornår der er mange henvendelser?

En standard markering og graf giver mig bare en graf med "ombyttede" akser så tidsskalaen er på y-aksen. Det kan jo ikke bruges :-(
Avatar billede mjense173 Nybegynder
04. september 2006 - 13:48 #1
Hvis du laver en række ved siden af, med formlen: "hh+(mm/60)" så får du et decimaltal, som du kan bruge som input til et diagram. Det skal sorteres først.

(hh = time, mm = min, så du kan måske bruge MID() funktionen.)

Er denne en løsning helt ved siden af?
Avatar billede mk2300 Nybegynder
04. september 2006 - 13:55 #2
Hmm... det giver mig godt nok en graf, men det jeg egentlig vil have er en antal henvendelser pr tidsinterval. På den graf jeg får nu er ingen af akserne i tidsformat, så jeg kan ikke se i hvilken tidsperiode der er peaks.
Avatar billede mrjh Novice
04. september 2006 - 14:38 #3
Det lyder som om du har brug for en pivottabel og diagram. Vælg begge del i guiden og Træk dine data ind i rækkeområde og i sideområdet i pivottabellen, så får du også det ønskede diagram.