Avatar billede mira96ac Praktikant
04. september 2006 - 13:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Betalingsmodul vs database

Hejsa

Jeg ved ikke om det er det rigtige forum at poste dette spørgsmål i, men nu prøver jeg.

Jeg har en hjemmeside hvos det skal være muligt for folk at købe anparter i et projekt.

Dvs:

1. Der skal være en mulighed for at folk kan registrere sig
2. Der skal være et betalingsmodul, hvor folk kan betale via min hjemmeside.
3. Disse registreringer skal gemmes i en database

Indtil videre går mit spørgsmål på hvad der skal til for at kunne udføre ovennævnte.

Skal jeg bruge php. Kan man købe et færdigt betalingsmodul som kan dette. Skal jeg lege med databaser ???

Hvordan gør man dette nemmest/bedst.
Avatar billede leif Seniormester
04. september 2006 - 13:16 #1
Nu er det ikke alle oplysninger ved en betaling du må gemme fx. Kortnr osv. må du IKKE gemme.

Med hensyn til Betaling er det mest brugt at man køber sig til brug af en Betalingsgateway som fx. www.FriBetaling.dk de håndterer alt med hensyn til Dankort, Visa osv.

Hvad er det for nogen ting du gerne vil gemme ?
Avatar billede martinlind Nybegynder
04. september 2006 - 13:17 #2
www.surftown.dk har noget med webhotel med betal, for en billigpenge, det ville jeg nok vælge når jeg er har så meget exprt. viden, jeg mener det er noget med 200,- pr. md. for betalings modul
Avatar billede teepee Nybegynder
04. september 2006 - 13:26 #3
Umiddelbart lyder anparter i et projekt lidt aparte, når det drejer sig om online betaling via dankort. Tror du ikke at du kan nøjes med en bestillingsformular, hvorefter du sender en rigtig faktura til kunden?
Avatar billede mira96ac Praktikant
04. september 2006 - 13:33 #4
Jeg vil heller ikke gemme kortnr. osv.

Men når folk er på siden skal de vælge:

1. Hvor mange anparter de vil købe
2. De skal registreres så jeg kan se hvem der har købt hvor mange og hvornår og om de har betalt

Umiddelbart ville det være nemmest hvis man kan betale på hjemmesiden med det samme, men en bestillingsformular kan jo være den endelige løsning.

Jeg vil meget gerne høre flere ideer til hvad jeg skal gøre
Avatar billede mira96ac Praktikant
18. marts 2007 - 13:21 #5
Lukker spørgsmål