Avatar billede greew Nybegynder
03. september 2006 - 08:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problem med mod_rewrite

Hejsa folkens,

Jeg kører en side, hvor jeg bruger mod_rewrite og PrettyLinks, hvilket jeg er ovenud lykkelig for. Indtil jeg en dag fandt ud af, at nogle af mine rewrites fungerer forskelligt i IE og Firefox.

Når man kommer ind på www.domæne.dk skal siden gerne vise /web/index.php
Dette har jeg forsøgt at gøre sådan her:

RewriteRule ^(/?)$ forside/ [R]

RewriteRule forside([/]?)$ web/index.php?group=standard&page=forside

Problemet er så, at dette fungerer fint i Firefox, men i IE får jeg en 404. Kan nogen forklare mig, hvordan jeg får dette problem klaret?

Mvh.
Jesper

PS: Det store antal point til et sikkert forholdsvis let spørgsmål er fordi jeg SKAL have fundet en løsning inden i morgen.
Avatar billede sjh Nybegynder
04. september 2006 - 02:07 #1
kan du så ikke bare lave en index.php med:

<?
  header("Location: http://www.domæne.dk/web/index.php");
?>

og ligge den i root??

kan ikke lige se hvad det ellers er du vil med RewriteRule..
Avatar billede greew Nybegynder
14. december 2006 - 11:00 #2
Beklager - ovenstående svar var ikke det jeg ledte efter. Jeg lukker.