Avatar billede rasbec Nybegynder
01. september 2006 - 11:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kopiering af data til Word dokument

Hej!

Jeg håber at én kan hjælpe med denne muligvist nemme forspørgsel.

Jeg har et Excelark med data i, som jeg ønsker at kopiere over i Word til vedlæggelse som bilag til en opgave. Og det er jo nemt.

Men jeg vil gerne have det således, at rækkenumre (1,2,3 osv.) og kolonnebogstaver (a,b,c mv.) kommer med over i Word, ligesom det kan gøres hvis man printer excelarket direkte ud fra excel.

Om muligt må det også gerne være således, at kolonnebogstaverne kommer med i toppen af hver side i worddokumentet, således at overskueligheden over dataene øges ved bladring igennem de 5-6 sider det fylder.

P.S. formatet passer fint med bredden på en A4 side.

Mvh Rasmus
Avatar billede hpo Nybegynder
01. september 2006 - 14:53 #1
Du kan bruge "print Scrren" - knappen på dit tastatur (alternativt Alt Gr + Print Screen) og indsætte med ctrl+v

/hpo
Avatar billede hpo Nybegynder
01. september 2006 - 14:54 #2
ALternativt kan du kopiere det ind i bitmap-editoren i win og redigere (klippe) så du kun har det ønskede med.
Avatar billede rasbec Nybegynder
01. september 2006 - 15:40 #3
Så man kan m.a.o. ikke få det med over i et alm. tabelformat?
Avatar billede hpo Nybegynder
01. september 2006 - 17:06 #4
Jo, da. Du kan vælge indsæt funktionen fra word - insert - object -og så vælge excel-formatet. Det andet er bare en hurtigere måde.

/hpo
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. september 2006 - 11:14 #5
Indsæt en tom kolonne før kolonne A, og en tom række før række 1. Skriv herefter "2" i celle A2 og tryk enter. Marker igen celle A2. Dobbeltklik på nederste højre hjørne af A2. Der fyldes nu ud med 2-taller. klik på den lille boks der dukker op, "Indstillinger for autofyld", og klik på "Fyld serie". Du har nu en ny kolonne A med numre.
Udfyld med "A", "B" o.s.v. i øverste række.

Markér hele tjavset (alle skrevne celler der skal med), kopier og sæt ind i Word.

I Word: Sørg for at du har formateret dokumentet med de rigtige margener. Gå til side 2. Højreklik til venstre for øverste række, og vælg "Indsæt rækker". Skriv manuelt "A", "B" o.s.v.

Lad være med at rette i dokumentet når du har gjort alt dette!!!!

Alternativet er at udskrive dokumentet som PDF fra Excel.
Avatar billede hpo Nybegynder
06. september 2006 - 14:36 #6
Hej Rasbec.
Virker nogle af de tips du har fået?
/HPO
Avatar billede rasbec Nybegynder
07. september 2006 - 10:36 #7
Hej!

Beklager den langsomme svartid, men jeg kom lige fra projektet igen :-)

akyhne's model virker faktisk ganske udemærket, hvorfor kom jeg ikke selv på det :-/

Smider du lige et svar akyhne?

Mvh Rasmus
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
07. september 2006 - 11:55 #8
Et svar :-)