01. september 2006 - 11:31Der er
7 kommentarer og 1 løsning
Kopiering af data til Word dokument
Hej!
Jeg håber at én kan hjælpe med denne muligvist nemme forspørgsel.
Jeg har et Excelark med data i, som jeg ønsker at kopiere over i Word til vedlæggelse som bilag til en opgave. Og det er jo nemt.
Men jeg vil gerne have det således, at rækkenumre (1,2,3 osv.) og kolonnebogstaver (a,b,c mv.) kommer med over i Word, ligesom det kan gøres hvis man printer excelarket direkte ud fra excel.
Om muligt må det også gerne være således, at kolonnebogstaverne kommer med i toppen af hver side i worddokumentet, således at overskueligheden over dataene øges ved bladring igennem de 5-6 sider det fylder.
P.S. formatet passer fint med bredden på en A4 side.
Indsæt en tom kolonne før kolonne A, og en tom række før række 1. Skriv herefter "2" i celle A2 og tryk enter. Marker igen celle A2. Dobbeltklik på nederste højre hjørne af A2. Der fyldes nu ud med 2-taller. klik på den lille boks der dukker op, "Indstillinger for autofyld", og klik på "Fyld serie". Du har nu en ny kolonne A med numre. Udfyld med "A", "B" o.s.v. i øverste række.
Markér hele tjavset (alle skrevne celler der skal med), kopier og sæt ind i Word.
I Word: Sørg for at du har formateret dokumentet med de rigtige margener. Gå til side 2. Højreklik til venstre for øverste række, og vælg "Indsæt rækker". Skriv manuelt "A", "B" o.s.v.
Lad være med at rette i dokumentet når du har gjort alt dette!!!!
Alternativet er at udskrive dokumentet som PDF fra Excel.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.