Avatar billede kulu Nybegynder
31. august 2006 - 00:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

fra dansk til amerikansk webhotel. Hvordan hostes .dk domænet?

Pt har jeg surftown som webhotel men jeg ønsker at dreamhost. jeg har et.dk domæne på surftown som jeg gerne vil have overført til dreamhost. jeg har skrevet til dreamhost og fået følgende besked:

Unfortunately we don't accept registrar transfers for international domain names. If you wanted to host a .dk domain with us, you'll need to select the option stating that you wish to only updated the nameservers for your domain. You'll then need to point it to:
ns1.dreamhost.com
ns2.dreamhost.com
ns3.dreamhost.com
Then you'll be good to go!

Jeg forstår egentlig ikke hvad svaret indebærer. Hvad er det for nogle nameservers der snakkes om? Hvad forstås der ved en registrar transfer? den egentlige registrering ligger vel hos DKhostmaster og det kan der ikke laves om på.
inden jeg vælger dreamhost som webhotel vil jeg gerne forstå hvad deres forslag indebærer.
V.H
Kulu
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2006 - 08:23 #1
alt domain er registered hos en eller anden stor udbyder.. du skal bede surftown om at pege domainet mod ns1.dreamhost.com
ns2.dreamhost.com
ns3.dreamhost.com

hvis ikke det vil gøre det, så skal du få dem til at unlock din konto.. overtage den og finde en der vil give dig administrations panel til dit domain så du selv kan pege.. ( kender ik nogen selv)
du kan prøve http://gratisdns.dk/
Avatar billede kulu Nybegynder
31. august 2006 - 15:08 #2
ok, tak for svaret.

jeg tror jeg vil finde et webhotel hvor jeg kan have alle mine domæner registreret. jeg gider ikke være afhængig af for mange parter eller gøre mine løsninger mere komplicerede end højst nødvendigt.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2006 - 15:44 #3
ja det er en god ide, smider lide et svar hvis du finder mit svar brugebar
Avatar billede kulu Nybegynder
04. september 2006 - 11:00 #4
jeg synes dit svar er fuldt ud brugbart