Avatar billede blue_11 Nybegynder
30. august 2006 - 09:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ny harddisk til IBM Thinkpad R51 - 1829

Jeg kunne godt tænke mig at skifte den harddisk der sidder i min IBM Thinkpad R51 - 1829, da den er enormt langsom.

Jeg er bare ikke klar over hvilket interface de kører, og derfor heller ikke 100% sikker på hvad der er det rigtige at vælge.

Jeg har kigget på en Hitachi TravelStar 7K100 80 GB, lader til at være en god harddisk og har hørt at Hitachi TravelStar tit bliver brugt i Thinkpads.

Er dette et godt valg og skal jeg bruge nogle kits for at den passer eller kan jeg tage den overgang der sidder på den nuværende disk af og montere den på den nye??

Her er et link til disken på Edbpriser:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=147534
Avatar billede coderdk Praktikant
30. august 2006 - 09:35 #1
Jeg tror egentlig bare at de passer, jeg er rimeligt sikker på at du bare kan skifte den...
Avatar billede blue_11 Nybegynder
30. august 2006 - 10:45 #2
Ville bare være rart at få bekræftet med 100% sikkerhed at TravelStar disken passer i Thinkpad og eventuelt hører om det er et godt harddisk valg.
Avatar billede coderdk Praktikant
30. august 2006 - 11:35 #3
Jeg er 99,999% sikker på at den passer ;)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
30. august 2006 - 11:37 #4
har du checket hvorfor disken kører langsomt.?
evt. blot dette..?-> http://dbhome.dk/bartfreak/guider/Langsom%20computer2.htm
Avatar billede coderdk Praktikant
30. august 2006 - 11:42 #5
Den der sidder i en en 5200rpm vist med en forholdsvist lille cache - De er lidt langsomme, når man er vant til 7200rpm og stor cache på desktops ;)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
30. august 2006 - 11:51 #6
Avatar billede blue_11 Nybegynder
30. august 2006 - 11:51 #7
Det er en 4200 rpm disk så den har været sløv lige fra starten :)

Det var desværre en af de steder hvor der blev sparet da den blev købt.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
30. august 2006 - 17:30 #8
travelstar diske passer med garanti i IBM maskiner, Hitachi har købt IBM`s HD division, og travelstar er IBM´s gamle navn på en af deres harddisk serier (til 2.5" diske)
Avatar billede blue_11 Nybegynder
01. september 2006 - 10:40 #9
Tak, alt hvad jeg ville vide :D