Avatar billede napo Nybegynder
29. august 2006 - 13:50 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Ønsker sikker Webhosting

Jeg er ved at oprette en hjemmeside på nettet, og er blevet foreslået at få min egen server, og det vil jeg da også gerne når økonomien er dertil, og det vil den være indenfor 2-3 mdr.

Men imellem tiden skal jeg bruge en løsning, hvor siden kan lægge sikkert og uden at den går ned hvert andet øjeblik.

Hvad kan i foreslå af løsning.

Trafik mæssigt snakker vi om ca 1000 unikke pr mdr.
Avatar billede medions Nybegynder
29. august 2006 - 13:57 #1
Hej Napo,

Vi kan aftale at jeg sætter din server op og så sætter vi en max dato hvor pengene skal falde for opsætningen. Hvad siger du til det?

I øvrigt, hvad er siden kodet i?

//>Rune
Avatar billede coderdk Praktikant
29. august 2006 - 14:04 #2
Hvad med et sted som www.surftown.dk ?
Avatar billede coderdk Praktikant
29. august 2006 - 14:05 #3
Eller http://gullestrup.net/ kender jeg også nogen der har hos :)
Avatar billede jokkejensen Novice
29. august 2006 - 14:11 #4
Jeg forstår heller ikke helt problemet ved ex bare at benytte en stor billig udbyder som web10, unoeuro, cliche mm ..

Du nævner ingen forudsætninger for det webhotel?

Hvad er det for noget indhold du vil sikre? som du mener du kan sikre bedre selv end hos en profesionel udbyder? - med egen server kræver det også nogle software licenser, og kan du ikke lige nøjes med en apache/mysql løsning, så kan det hurtigt blive meget dyrt.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. august 2006 - 14:19 #5
Ved en udbyder som surftown (som jeg selv bruger) skal du ikke tænke på backup!
Avatar billede napo Nybegynder
29. august 2006 - 14:31 #6
Siden er kodet i Html.

Tak for tilbudet, men vil have pengene i hånden før jeg handler :)

I den løsning jeg vælger skal det være muligt at flytte domæne fra dag til dag, dog vil jeg gerne betale for 12 mdr hvis deres opsigelse periode kræver det, men vil have mit domæne frigivet med det samme.

Lige nu har jeg kig på denne løsning.

Det er omkring 110 kr pr mdr.
Det er ikke så meget prisen jeg hænger mig i om det koster 50 eller 200 pr mdr er ligegyldigt.

Premium Plan:  2x more space and transfer!
• NEW! Storage & transfer DOUBLED!
• 100 GB 200 GB Space  • 1,000 GB 2,000 GB Transfer
• 2,000 Email Accounts  • FREE! Software
• 50 MySQL Databases  • Unlimited Email Forwards
• Forums, Blogging, Photo Galleries  • No ads
• FREE! $25 Google® AdWords® Credit

12 months: Just $17.96/mo

Tilbud fundet hos www.domainhostmaster.com uder deres Web Hosting.
Avatar billede napo Nybegynder
29. august 2006 - 14:36 #7
Grunden til at jeg vil have min egen server er at så er jeg ikke afhængig af en support andet sted, og kan få egen programmør til at løse problemet asap.
Avatar billede it-dk Nybegynder
29. august 2006 - 14:42 #8
Du kan evt se www.unitspeed.dk (i den lidt dyre ende men gode) og www.intergate.dk (lidt billigere ende). Jeg har selv en del domæner og har prøvet en del udbyderer. Jeg har de bedste erfaringer med disse 2 udbydere. Unitspeed.dk har bl.a. også dedikeret serverer. Den udbyder du selv nævner er en godaddy forhandler tror jeg. Ligner deres standard side som forhandler.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. august 2006 - 14:46 #9
Jeg ejer selv mit domæne og hoster det ved surftown, kan flytte det som jeg vil.

Din programmør laver jo siden i HTML der er ingen garenti for at han kan løse server releterede problemer selv om at han kan røre ved serveren!
Avatar billede napo Nybegynder
29. august 2006 - 14:50 #10
@jokkejensen

Der er egentligt ikke noget indhold jeg vil sikre, vil blot sikre at siden er oppe helst 24/7 365 dage om året.

Og lige her og nu er jeg godt klar over at det ikke er billigt at starte server op selv, derfor vil jeg vælge en løsning, som kan have siden liggende, og hvis jeg så vælger om 3 mdr eller senere at flytte mit domæne til egen server, så have muligheden for at gøre dette fra dag til dag, uden de holder på mit domænenavn i længere tid.

Det kan da også godt være jeg bliver så glad for første løsning,så jeg dropper planerne om egen server, men kan godt lide at have muligheden.
Avatar billede ravnemor Juniormester
29. august 2006 - 20:08 #11
Der er måske noget her du kan bruge ?

http://www.012webtools.com/professional_hosting.html
Avatar billede leif Seniormester
30. august 2006 - 09:04 #12
Jeg vil mene at de fleste udbydere bestræber sig på at have en så høj oppe tid som overhovedet muligt, men husk at det er jo ikke kun serveren der kan gå ned. Forbindelsen kan smutte, en routning mellem 2 eller flere udbydere kan forsvinde så nogen vil opleve at den er nede og andre vil se den som oppe. Strømmen kan smutte ryge (Normalt har man UPS, men det er stadig med begrænset levetid), en router kan blive defekt eller andre sjove ting. Derfor kan du aldrig selv 100% have styr på der uanset hvad. Ulempen ved at stå i udlandet (mener jeg) er at det er sværere at komme fysisk selv til den hvis man har det behov men er og man er afhængig af andre mennesker hvis det er hardware failure.

Bare nogen af de tanker jeg har vedr. egen server.
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
30. august 2006 - 10:13 #13
Rackhosting.com kan anbefales... de er rigtig flinke og deres maskiner kører bare
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. august 2006 - 11:55 #14
Jeg bruger Surftown, jeg har ikke oplevet nedetid. Sådan anden end lige da min side blev defaced, men det har de styr på nu og se smed bare deres backup på med det samme. De fleste billige udbydere har styr på det og får opdateret deres servere (surftown havde så lige glemt en og kun en af deres) og derfor mener jeg ikke at det kan betale sig at gøre det selv. Arbejdet med at holde serveren opdateret med sikkerheds opdateringer er simpelthen for kedeligt, specielt når man kan få andre til at gøre det for 9kr/måned. Desuden ser jeg ikke noget i vejen for at flytte et domæne nærmest med dags varsel. Det kan de fleste og nede tiden vil kun være den tid i klumre på jeres egen server + tiden det tager for ændringen at komme igennm DNS systemet!
Avatar billede leif Seniormester
30. august 2006 - 13:04 #15
Og faktisk kan man alt afhængig af DNS opsætning flytte et domæne på ca. 1 time
Avatar billede overload.dk Nybegynder
13. september 2006 - 18:31 #16
Jeg har et par sites hos www.yourhost.dk, de yder det jeg ville kalde professionel hosting. Har ikke oplevet nedetid hos dem endnu, til trods for jeg flyttede til deres maskineri for en del år siden nu efterhånden. Jeg bruger disse sites flittigt, ville have bemærket det hvis det har været tilfældet. En mulighed hvertfald.
Avatar billede napo Nybegynder
13. september 2006 - 19:41 #17
Mange tak for alle jeres svar og kommentarer, jeg har ikke valgt en dansl host da en af mine kollegaer havde en god kontakt hs en udenlandsk host.

Så jeg har fordelt de 30 point mellem dem som havde afgivet svar, som tak for hjælpen