Avatar billede c-sharp Nybegynder
29. august 2006 - 11:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til DataFormatString i GridView

Jeg skal have formateret et beløb i mit GridView, det gør jeg på følgende måde, men det virker ikke, teksten bliver ikke formateret overhovedet:

<Columns>
....

              <asp:BoundField DataField="pris" HeaderText="Pris" SortExpression="pris" HtmlEncode="false"  DataFormatString="{0:0,0}" >
                                  <ItemStyle CssClass="liste_pris" />
                              </asp:BoundField>

</Columns>

Hvad er det galt?
Avatar billede websam Nybegynder
29. august 2006 - 16:23 #1
Lidt over halv vejs nede på denne side tror jeg du kan finde det du leder efter :

http://msconline.maconstate.edu/Tutorials/ASPNET2/ASPNET07/aspnet07-01.aspx
Avatar billede websam Nybegynder
29. august 2006 - 16:24 #2
og lige umiddelbart skal det være :

DataFormatString="{0:0.0}"
Avatar billede websam Nybegynder
29. august 2006 - 16:27 #3
Glemte lige at sige at det står under Data Formatting
Avatar billede c-sharp Nybegynder
30. august 2006 - 11:26 #4
Står der ikke det samme i det dokumentation som jeg har skrevet? For jeg kan bare ikke få den til at formatere de beløb...
Avatar billede websam Nybegynder
30. august 2006 - 15:03 #5
Som jeg ser det benytter du , istedet for . kan det være der det kikser ?
Avatar billede c-sharp Nybegynder
30. august 2006 - 15:29 #6
Det er også komma tal jeg henter i databasen, eks. 19,95
Avatar billede websam Nybegynder
30. august 2006 - 17:56 #7
Det er oxo det jeg vil frem til din pris skal ikke være med komma(,) men med punktum(.)

Din 19,95
Min 19.95

Prøv lige det og se om det så ikke virker med DataFormatString="{0:0.0}"
Avatar billede c-sharp Nybegynder
31. august 2006 - 08:47 #8
Det er ligemeget hvad jeg gør så formatere den ikke de tal :-/

Har prøvet at lave et
Avatar billede c-sharp Nybegynder
31. august 2006 - 08:47 #9
Hov prøver lige igen.

Jeg har prøvet at lave et nyt grid og der sker der det samme...
Avatar billede snepnet Nybegynder
04. september 2006 - 08:27 #10
Sørg for at det er en DateTime i databasen, eller lav konverteringen manuelt.
Enten ved at abbonnere på RowDataBound, eller ved at pakke det ind den klasse du databinder imod.
Mvh
Avatar billede c-sharp Nybegynder
13. september 2006 - 09:20 #11
Super snepnet, kast et svar så er der point...
Avatar billede snepnet Nybegynder
13. september 2006 - 12:01 #12
Kommer her :o)
Mvh