Avatar billede gurvic Nybegynder
28. august 2006 - 21:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

webhotel hvilke?

Jeg skal lave en side for en forretning, dvs der skal kunne bestilles over nettet, men når nu jeg sidder og kigger efter webhotel er der nogle der understøtter betalingssystem og andre ikke. Er det noget jeg skal have? eller noget man laver selv?
Kan i så anbefale et godt billigt webhotel, det skal understøtte asp.net?
har selv kig på alphasite.dk evt. dandomain.dk eller buydomain.dk
har i nogle erfaringer?
Avatar billede leif Seniormester
28. august 2006 - 21:59 #1
I bund og grund "understøtter" alle betalingssystemer det er kun et spørgsmål om du har mulighed for eget SSL, men du vil altid kunne bruge en Betalingsgateway som fx. DIBS eller FriBetaling
Avatar billede gurvic Nybegynder
28. august 2006 - 22:07 #2
ok tak, men kender du så nogle forholdsvis billige webhoteller der understøtter ssl og asp.net?
Avatar billede it-dk Nybegynder
28. august 2006 - 22:24 #3
Jeg kan anbefale www.unitspeed.dk (lidt dyre men godt) og www.intergate.dk (lidt billigere). Jeg har en del domæner og har prøvet en del forskellige udbydere. Mine erfaringer er bedst med disse 2 udbydre. Men når du bruger en betalingsgateway fra en kredit kort betalingsgateway udbyder stiller de altid SSL tilrådighed. Et SSL cerfifikant kan koste en del.
Avatar billede it-dk Nybegynder
28. august 2006 - 22:25 #4
Der er bl.a. www.interpay.dk som betalingsgateway.
Avatar billede gurvic Nybegynder
28. august 2006 - 23:31 #5
smukt tak, der står bare ikke noget om ssl på intergate.dk ? eller betalingsgateway for den sags skyld?
Avatar billede gurvic Nybegynder
28. august 2006 - 23:41 #6
ok nu spørger jeg så lige dumt (igen) f.eks hos wannafind kan man købe ssl som tillæg til 10 kr pr måned, så kan jeg jo selv lave betalingssystemet ikk? men er det så ikke nødvendigt med en pbs aftale? og den koster jo sådan ca det samme.
Synes det er lidt skidt at fordi jeg programmerer asp.net og ikke php så koster ssl kassen.
Avatar billede it-dk Nybegynder
29. august 2006 - 08:51 #7
Hvis du laver f.eks onlibe butik hvor der skal modtages kreditkort betalinger er der altid SSL i den kredit kort gateway to kommer til at anvende. Det er derfor ikke nødvendig med dit et SSL. Brugte du f.eks wannafind's betalingsgateway ville SSL være med i prisen. Betalingsgateway kan stort set anvendes hos alle udbydere og webhoteller. Du kan selv laven din butik men jeg tror ikke du også vil lave kredit kort gatewayen da dette er meget dyrt og kræver software, PBS godkendelse, visa og master mv. Årligt mener jeg det koster hos PBS 100.000 kr. Så hvis du bruger en kredit kort gateway udbyder skal du også betale PBS for en indløsningsaftale fra ca. 1500-2000 kr. årligt samt gateway'en pris hos den udbyder du bruger. Håber dette gav svar på dine spørgsmål.

Jeg ved ikke helt om intergate.dk har det men du behøver det ikke da du kan bruge kredit kort gatewayens som mange gør.
Avatar billede overload.dk Nybegynder
13. september 2006 - 18:34 #8
Jeg har lavet et betalingssite til én af mine kunder der forhandler modelbiler over nettet, det gjorde jeg gennem min nuværende udbyder. For ca 200 pr måned blev de kørende med kreditkortbetaling og hele molevitten. De har også SSL certefikater.

Og måden man kommunikerer med betalingsgatewayen er via Web Services, hvilket jo er perfekt hvis man ligesom mig også programmere ASP.Net der smertefrit kan tale med denne service.
Avatar billede overload.dk Nybegynder
13. september 2006 - 18:36 #9
... hov glemte da helt at skrive hvem jeg bruger hehe

www.yourhost.dk

Du kan muligvis få lidt rabat hvis du skriver til dem og siger du er blevet anbefalet af mig, da jeg har en del af mine kunder hos dem.
Avatar billede gurvic Nybegynder
20. september 2006 - 19:45 #10
Selvfølgelig også tak til jer andre. Det er bare
Avatar billede gurvic Nybegynder
20. september 2006 - 19:46 #11
Hovsa nu går det helt galt. Undskyld jeg havde helt glemt dette spørgsmål. Tror jeg endelig har fundet ud af det, og It-dk smider du et svar. Det er dine svar jeg har brugt.
Selvfølgelig også tak til jer andre.
Avatar billede it-dk Nybegynder
20. september 2006 - 20:06 #12
Det var godt du kunne bruge det.
Avatar billede it-dk Nybegynder
20. september 2006 - 20:06 #13
ups fejl her. Undskyld prøver lige igen. Svar lavet.
Avatar billede gurvic Nybegynder
23. december 2006 - 15:01 #14
undskylder ventetiden