Avatar billede jpi Mester
28. august 2006 - 00:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Webstedadministration og databaser

I Visual Studio Pro 2005 er der et værktøj til Websted administration. Når man laver en web-site og skal have login mm. kan man her definere brugere roller osv.

Som standard vælger VS (eller Visual Wed Developer) at alle disse oplysninger lægges i en mdf (SQL Express) database.
I administrationsværktøjet er der et faneblad der hedder "provider" og her kan man vælge hvor dataene ellers skal gemmes. Her er dog ikke andre muligheder, og mit spørgsmål er:

Hvordan man får flere muligheder i provider-siden, således at man kan få gemt brugeroplysninger mv. i en brugerdefineret database (Access eller MySQL) ?
Avatar billede snepnet Nybegynder
28. august 2006 - 01:05 #1
Du kan tilføje providers i din konfigurationsfil.
Det er et ganske fleksibelt system, hvor du (hvis du har providers til det) f.eks. kan lave en løsning hvor du henter dine brugere i en oracle database, dine roller i en tekstfil, og dine profiler i en mysql server.
Eksempel på fuld implementering af providers (til en access database) kan du se her:
http://msdn.microsoft.com/asp.net/downloads/providers/default.aspx
(Sample Access Providers - under punktet download på forsiden)
Mvh
Avatar billede jpi Mester
06. oktober 2006 - 20:07 #2
Nu har jeg i andet forsøg fået det til at virke. Tak for linket. Er der nogen der ved hvor jeg kan finde en tilsvarende provider til MySQL ?
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. oktober 2006 - 20:31 #3
Avatar billede jpi Mester
09. oktober 2006 - 10:59 #4
Tja... Det virker givetvis, men koster også mellem 600-1000 kr.
Nogen der kender en der er gratis ?
Avatar billede snepnet Nybegynder
09. oktober 2006 - 17:09 #5
Der ligger en mulig MySql membership provider her:
http://www.codeproject.com/aspnet/MySQLMembershipProvider.asp
Du kan sikkert finde andre providers også.
En googling for MemberShipProvider's kunne se sådan her ud:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=asp.net+2.0+membership+provider+for+mysql&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=
Og hvis du så også skal bruge profiles etc. må der så lidt flere googlinger til :o)
Jeg er ikke umiddelbart stødt på en der er så dækkende som den jeg linkede til først.
Mvh
Avatar billede jpi Mester
05. februar 2007 - 22:55 #6
Tak. Smid et svar.
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. februar 2007 - 22:14 #7
Ok :o)
Mvh