Avatar billede lotze Nybegynder
27. august 2006 - 09:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Cashing problem asp.net

Jeg har et problem med følgende hjemmeside

www.aktieprofet.dk

log ind som demo pasw demo

Derefter edit profile

Nu kan man nederst lukke nogle aktiegæt ved at trykke på luk position. Dette virker fint. Derefter kan man trykker back knappen i browsweren, men denne side har jeg gjort forældet med this.Page.Response.Cache.SetNoStore(); kommandoen således at folk ikke kan lukke det sammme aktiegæt igen. Men nu kommer problemet, folk kan trykke på refresh knappen og svare ja til pop-up spørgsmålet og vupti er de tilbage til det aktiegæt som der allerede har lukket. Hermed kan de lukke det igen og snyde sig til en endnu højere score, hvilket de forøvrigt kan gøre et uendeligt antal gange.

Hjælp!
Avatar billede snepnet Nybegynder
27. august 2006 - 10:56 #1
Prøv med den her istedet:
Response.Cache.SetCacheability(HttpCacheability.NoCache);
Mvh
Avatar billede lotze Nybegynder
27. august 2006 - 11:22 #2
Sjovt nok har jeg lige prøvet med

System.Web.HttpContext.Current.Response.Cache.SetCacheability(HttpCacheability.NoCache);
            System.Web.HttpContext.Current.Response.Cache.SetExpires(System.DateTime.Now);
            System.Web.HttpContext.Current.Response.AddHeader("Pragma", "no-cache");
            System.Web.HttpContext.Current.Response.AddHeader("cache-control", "no-store");
            System.Web.HttpContext.Current.Response.Expires = 0;

Men det hjælper stadig ikke på at man kan trykke refresh og så har man den gamle side igen. Underligt da der jo ikke skulle være noget cachen. Derfor er det nok et browser problem. Det ligger i browserens cache. Men det ved jeg ikke en skid om.
Avatar billede lotze Nybegynder
27. august 2006 - 11:45 #3
Jeg har lavet en programmerings løsning på problemet. Caching er åbenbart et svært emne. Lukker
Avatar billede snepnet Nybegynder
27. august 2006 - 11:47 #4
Du kan basere dine sider på en specialiseret form, der giver dig en nem mulighed for at udlede om der er tale om et refresh:
http://msdn.microsoft.com/asp.net/default.aspx?pull=/library/en-us/dnvs05/html/BedrockAspNet.asp
Mvh