Avatar billede beebaa Nybegynder
26. august 2006 - 22:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Logo til tryk

En venlig "ekspert" har lavet denne ai.fil for mig.
http://www.parvati-records.com/advisoryLOGO.ai

Men jeg har desværre fået afvist den på trykkeriet med denne besked :
"Alle synlige linier og individuelle komponenter i designet må have en minimum bredde på 1,5 mm. Tekst skal være mindst 10 mm høj. Al tekst skal være converteret til paths"
Er der nogen der kan rette det for mig?

Her er min oprindelige psd fil
http://www.parvati-records.com/advisorybig.psd
Avatar billede gecko Nybegynder
26. august 2006 - 23:14 #1
Der er INTET af det nævnte i vejen med den Ai-fil.

Det lyder som en fejl fra trykkeriets side... ellers ved de ikke hvad de snakker om.
Avatar billede fluse Nybegynder
29. august 2006 - 18:40 #2
Hvad er det helt nøjagtigt du skal bruge filen til? for de min. grænser du opstiller der er jo helt i skoven hvis vi snakker "normal" tryk...

Det lyder mere som om du er ude i noget vinyl du er ude i? (fx. selvklæbende vinyl til montage på biler/skilte/ruder)

Dog er der dog et lille "problem" med opbygningen af filen, det er dog småting og ikke noget der nårmalt vil være et problem at trykke. (her tænker jeg på den måde filen er opbygget af hvide objekter oven på sorte...

Hvid det dog er til udskæring i vinyl, kan jeg godt se et par problem områder (navnligt at tekest står temmelig tæt.. så tæt at der er mindre end 1.5mm stort set mellem alle bogstaverne, og dette gør det meget svært at lave (det ER dog muligt).

Her er en fil hvor jeg har rettet det lille opbygnings problem:
http://www.as-nielsen.dk/temp/advisoryLOGO.ai

Håber det kan bruges :) men kan du ikke lige sige hvad det er det skal bruges til?

Fluse
Avatar billede beebaa Nybegynder
29. august 2006 - 21:45 #3
Jeg venter svar fra trykkeriet, jeg håber at få at vide hvad problemet mere præcist er.
Fluse > jeg prøver også at sende din fil.
Jeg kender desværre ikke selv Illustrator, så jeg må vende tilbage til jer når jeg har fået svar.
Føreløbig tak for hjælpen :)
Avatar billede beebaa Nybegynder
29. august 2006 - 21:54 #4
Fluse > Det skal bruges til plot-print i én farve på tøj. Det skal være 20 cm bredt og jeg skal bruge det som en ai.fil
Avatar billede fluse Nybegynder
29. august 2006 - 23:19 #5
Okey, "plotprint" er stort set det samme som vinyl... da begge dele fremstilles ved at en skæreplotter skære ens figur ud af en tynd film der dernæst bliver påført på det som det skal sidde på...

Grunden til at trykkeriet ikke kan bruge filen er så i dette tilfælde at mellemrummene er for små mellem bogstaverne. Det betyder at man ikke kan pille det materiale der ikke skal være der væk uden at resten også går i stykker. Og det kan den fil jeg har lavet ikke ændre noget ved desværre.

Der er 2 løsninger på problemet, den ene er at sætte størelsen på hele figuren op, således at det mindste mellemrum bliver 1.5mm, ELLER lave en helt ny fil hvor der er mere mellemrum(skydning) mellem bogstaverne.

med løsning 1, kan man jo ikke længere holde de 20cm i breden, derfor er man nok nød til at vælge løsning 2... Da jeg kiggede i filen var teksten ca. 12mm høj, så den "kan" sættes lidt ned i størelse (da min jo er 10mm)... men om trykkeriet kan lave negativ text så smådt tvivler jeg nu også på. (problemet er her, at der jo så er sort fx. inde i et "O" som nok kommer under de 1.5mm...

Der er også en helt trejde løsning, og det er at få fremstillet tøjet i seriegrafi i stedet for på en plotter, Det er dog noget dyere, især i opstart fordi der skal fremstilles rammer (ala. en trykplade).

Du er nød til at høre dem der skal lave plottet, hvor lille de kan lave negativ text, da dette umilbart er problemet. altså, med den størelse teksten har nu er der for lille mellemrum, sætter man teksten ned bliver andre dele for små, og sætter man total størelse op kommer man over de 20cm i bredten... (faktisk er man nød til at gå til 40cm i bredten for at alle dele kommer over 1.5mm)

Jeg er ked af at være den der skal give den dårlige nyhed, men jeg er bange for at du er nød til at kigge efter noget Seriegrafi til denne opgave. Det har dog også sine fordele, bla. er det mere holdbart en plot.

Men hør hvad de siger hos dem der skal lave det, det kan jo være de har en løsning på problemet. Jeg kan bare ikke lige få hovedet rund om hvordan det skulle kunne lade sig gøre desværre.

Fluse
Avatar billede gecko Nybegynder
30. august 2006 - 09:34 #6
Ok, jeg troede det var almindelig tryk :-)
Dog er det stadig en dårlig forklaring fra trykkeriets side...

Som jeg forstår dig, skal der kun trykkes sort... Jeg har lavet lidt mindre bogstaver og storre mellemrum mellem dem.
De er stadig over 10mm høje... men nu er der min. 1,5 mm mellem hvert bogstav.

www.rojo.dk/advisoryLOGO.ai

Hvis de stadig ikke kan, så vil jeg foreslå dig at høre et andet sted... for det er skam muligt.
Avatar billede beebaa Nybegynder
02. oktober 2006 - 13:36 #7
Først en undskyldning for mit meget sene svar.
Tak for jeres rigtig gode hjælp. Men jeg havde desværre ikke rigtig tid til at sætte mig ind i det, så jeg fik trykkeriet til at gøre det for mig.
Vil i lægge et svar ? Jeg tænkte at i kan deles om point...
Avatar billede gecko Nybegynder
02. oktober 2006 - 13:43 #8
jeg behøver ikke point :-)
Avatar billede beebaa Nybegynder
27. november 2006 - 22:26 #9
Lukker langt om længe....