Avatar billede jesper76 Nybegynder
26. august 2006 - 16:12 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Vurdering af Fjeldvandreren.dk

Hej eksperter.

Jeg har gennem et stykke tid nu arbejdet på et mindre website, og vil rigtig gerne høre jeres mening om det.

Det, som jeg primært ønsker kommentarer til er design, opstilling, farvesammensætning mv. men kommentarer til andet end det nævnte er også meget velkomne.

Adressen til websitet er: www.fjeldvandreren.dk

På forhånd tak :o)
Avatar billede old-faithful Praktikant
26. august 2006 - 16:20 #1
Jeg synes at det generelt ser rigtig godt ud. Der er lige nogle smådetaljer jeg måske ville ændre:
  • Jeg ville fjerne fotoakkrediteringen på "mellembaren", medmindre du har en modstående aftale eller ophavsretsproblemer. Når bjælken er så smal ser det lidt underligt ud.
  • Samme foto-bjælke ser ikke helt ordentligt afgrænset ud. Kig ude i siderne, hvor billedet går længere end "kanten"
  • Det ser måske en anelse underligt ud, at sidens skygge ikke går ind over den stribet baggrund, men det er nok også svært at få lavet rigtigt

Men som sagt, generelt en udmærket side.

// Old-Faithful™
Avatar billede old-faithful Praktikant
26. august 2006 - 16:23 #2
Og en sidste ting... du må næsten kunne komprimere billederne lidt mere uden nævneværdigt tab. Jeg tænker særligt på billedet på f.eks. denne side: http://www.fjeldvandreren.dk/Information/ som fylder ca. 240 KB, langt mere end det behøver, dets størrelse taget i betragtning.
Avatar billede jesper76 Nybegynder
26. august 2006 - 16:33 #3
Hej, old-faithful og tak for dine kommentarer.

- Fotoakkrediteringen skyldes, som du er inde på, en aftale med fotografen.

- Afgrænsningen vil jeg se lidt nærmere på for du har ret i, at den ikke ser ordentligt afgrænset ud.

- Skyggen og den stribede baggrund. Ja, det må jeg se om jeg kan gøre noget ved.

- Og jeg vil også se om jeg kan komprimere fotoet på informationssiden.

Har du flere kommentarer, skal du endelig ikke holde dig tilbage :o)
Avatar billede jesper76 Nybegynder
27. august 2006 - 12:56 #4
Er det kun old-faithful, der har lyst til at kommentere mit site? Jeg vil gerne høre fra andre også - både ris, ros og konstruktive forslag :o)
Avatar billede madeindk Nybegynder
28. august 2006 - 09:09 #5
Hej jepser76.

Super flot side med fede farver, stille og roligt design, behageligt at læse på. Farverne passer ualmindelig godt sammen, det eneste jeg kan sætte en finger på er skriftstørrelsen.

Jeg har set på nyhederne.tv2.dk (fx. http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4749048.html) at man kan få et JavaScript der sætter størrelsen. Prøv at klik på plus og minus omkring oversigten.

Mvh
madeindk :-)
Avatar billede nielle_p Nybegynder
28. august 2006 - 14:50 #6
Der burde måske være en knap til "hurtig søgning". Jeg ved ikke hvor gode netbrugere brugere af siden er, men nogle vil måske mangle en knap de kan trykke "søg" på.

Ellers synes jeg også at siden er ret overskuelig og gode farver osv.
Avatar billede jesper76 Nybegynder
31. august 2006 - 19:11 #7
Hej igen, og tak for kommentarerne.

madeindk: Tak for det. Jeg havde egentligt ikke tænkt på, at skriftstørrelsen kunne blive et problem for nogle. Hvilken opløsning bruger du?

Men jeg vil se på om jeg kan lave en lignende funktion, der kan forstørre skriftstørrelsen.

nielle_p: Også tak til dig. En søgeknap har jeg tidligere overvejet men gik bort fra den igen da, jeg syntes at den 'forstyrrede' designet. Men måske skal jeg overveje det endnu en gang for, du har ret i at det nok ikke er alle, som ved hvordan de skal søge når der ikke er en knap til stede.

Hvis der ikke er flere kommentarer og forslag, vil jeg bede jer, der har kommenteret mit site om, at lægge et svar så, I kan få points :o)
Avatar billede old-faithful Praktikant
31. august 2006 - 20:05 #8
OK. Her er mit svar :-)
Avatar billede nielle_p Nybegynder
31. august 2006 - 21:43 #9
også et svar herfra.
Avatar billede madeindk Nybegynder
31. august 2006 - 22:37 #10
jesper76 > jeg bruger 1280 x 1024 :-)

Her er mit svar.
Avatar billede jesper76 Nybegynder
31. august 2006 - 23:17 #11
madeindk: Ok. Er teksten så ulæselig på din skærm? Men, som nævnt, kigger jeg på muligheden for en tekstforstørrende funktion :o)

nielle_p: Prøv med et svar ellers kommer vi ikke langt med pointene ;o)
Avatar billede jesper76 Nybegynder
02. september 2006 - 15:52 #12
nielle_p: Jeg vil gerne lukke spørgsmålet, så læg et svar hvis du vil have points :o)
Avatar billede nielle_p Nybegynder
02. september 2006 - 21:23 #13
Beklager... det gik lidt stærkt sidst.
Avatar billede jesper76 Nybegynder
02. september 2006 - 21:39 #14
Jeg siger mange tak for jeres kommentarer og forslag, og kvitterer med lidt points :o)