Avatar billede beta Nybegynder
26. august 2006 - 11:25 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Arrownet i 2006 - er det virkelig så ringe ?

Mit problemet med Arrownet er at modemmet pludselig mister forbindelsen. Der er virkelig frustrerende, og der overvejes om det er besværet værd at ha' Arrownet. Selv om prisen er rimelig for en 1024/512 linie (199kr./md), var der storset aldrig problemer med TDC ADSL i de 1½ år som jeg  nåede at ha' det før Arrownet.

Det er rimelig ofte at problemet opstår, men nogle gange kan der gå en eller flere uger imellem problemet, men så sent som for 30 minutter siden kunne modemmet igen ikke holde kontakt med Arrownet serveren. Det er som om at IP adressen eller lign. ikke kan opretholdes. Ihvertfald er der ikke "hul igennem". Efter et stykke tid, og en genstart kommer forbindelsen "som regl" igen.

For ½-1 år siden, var det helt galt med Arrownet, da kunne det være nede i en hel dag, og det fremgik ikke på Arrownets support side at der havde været en fejl :-/

Jeg har søgt her på E efter indlæg vedr. Arrownet, og som jeg kan læse det, er der en del som også har problemer med Arrownet. Så det er ikke kun herfra at der er en "gotisk knude"

http://www.eksperten.dk/list.phtml?method=and&excerpt_on=1&find=arrownet

Også hvis der uploades større filer på 200-1000Mb via. f.eks. www.yousendit.com, har jeg også ofte været ude for at jeg måtte starte forfra, da forbindelsen simpelthen tabes, og modemmet blinker som et lysshow da det ikke kan holde kontakt med Arrownet serveren. Det er en rimelig tidskrævende opgave at sende så store filer, og når man gang på gang skal starte forfra, bliver det ekstra surt.

Er der andre som (stadig) oplever et ligende problem som ovenstående?
Avatar billede strych9 Praktikant
26. august 2006 - 13:24 #1
Ja, det er der.

Næste gang det sker, kan du måske prøve lige at lave en ipconfig /release og dernæst ipconfig /renew fra kommandoprompt og se om du så slipper for genstarten? Det kan hjælpe med at finde problemet.
Avatar billede strych9 Praktikant
26. august 2006 - 13:35 #2
Det er vist iøvrigt "gordisk knude" og ikke gotisk ;)
Avatar billede beta Nybegynder
26. august 2006 - 14:19 #3
Tak for det - og rettelsen. Eet er hvad man tænker, noget andet er hvad der bliver skrevet =;-)

Jeg vil prøve det med IPconfig når problemet vender tilbage.

Hvorfor får Arrownet ikke løst problemet, det er da en helt u-holdbar løsning at det endnu ikke virker ordenligt. Jeg synes ellers at jeg har vist stor tålmodighed med Arrownet, men når problemet gang-på-gang vender tilbage, så lader det ikke til at der sker noget fra Arrownets side :-(

Evt. hvad siger andre brugere af Arrownet ?
Avatar billede beta Nybegynder
16. september 2006 - 10:03 #4
Er der ingen andre brugere af Arrownet her på kanalen ?
Avatar billede beta Nybegynder
19. november 2006 - 14:24 #5
Okay - åbenbart ikke. Lukker og slukker...

Ønskes point strych9 ?
Avatar billede strych9 Praktikant
19. november 2006 - 14:29 #6
tjah.. så mange som du nu synes.