Avatar billede mejeristen Praktikant
25. august 2006 - 01:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

internetforbindelsen ryger kortvarig, jævnligt

Hejsa.. Jeg bliver jævnligt smidt af nettet med beskeden " lan forbindelse ikke tilsluttet og lige bagefter tilsluttet igen" men det er nok til at jeg bliver smidt af msn og hvis jeg up eller downloader går det fast..
Jeg modtager trådløst net(8mbit fælles) med en antenne og kabel som går til accespoint(smc ez connect 108 mbps wireless ethernet brige)og derefter til com. med netværkskabel og netkort( CNet PRO200 PCI fast ethernet adapter) Det er et nyt som jeg har sat i fordi jeg havde samme problem med det indbyggede netkort. Det er tit hvis jeg skal åbne en ny side, så står det stille og går i stå.Jeg kan se på accespointen at der er forbindelse udefra men lampen fra com. lyser konstant i accesp. i nogle sekunder når det går galt. Jeg har prøvet at flytte hele skidtet og køre direkte fra antennen og ind i netkortet uden accecpoint( den er også blevet skiftet), det fungerer meget bedre og hurtigere,men problemet er at der kan jeg ikke have com. til at stå.Så har jeg tænkt på at forlænge kablet fra antennen( den kan ikke flyttes)og bare køre direkte i com( ca.2.m forlænger). Men har læst at man mister meget signal og jeg kan ikke finde sådan nogle specielle stik og kabel..

Så jeg er rådvild!! Er der nogle som kan hjælpe?

Hilsen Claus
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 01:38 #1
Tit og ofte slår en trådløs router/AP fra når den tror du er ofline (eller ikke aktiv) I de fleste tilfælde handler det om at sætte et flueben ved KEEP ALIVE, som gør, at trådløs router/AP holder forbindelsen.

Prøv om du kan finde denne funktion idin opsætning. c",)

vh

Jan
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 01:40 #2
NB! Der findes et program der hedder NetStumbler som kan hentes her, der kan du måle støj og signalstyrke mv.

Link: http://netstumbler.com/downloads/
Avatar billede mejeristen Praktikant
25. august 2006 - 02:04 #3
Hej Jan..

Mange tak for det hurtige svar

Det kan selvfølgelig godt være det, Men hvor kan man finde det henne? Jeg har også været inde i noget hvor man kan stille på noget om den kører fuld duplex osv.. men jeg har forgæves ledt efter det igen..ved du hvor jeg kan finde det henne?
Netstumbler kan det bruges når jeg kører med kabel fra antennen?

Hilsen Claus
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 04:12 #4
Hvis dit netkort i din PC køre fuld duplex eller auto mode (Kan du sammenligne med en tlf., hvor man kan tale i munden på hinanden) Halv duplev minder om Walkie Talkie, hvor netkortet lytter og sender og lytter på skift.

Du skal vælge fuld duplex det er ikke så tit man kører halv duplex.

Tit når der er problemer på et netværk iform af broadcast storm (støj) er det fordi der er en PC der kører halv duplex, hvor alle andre kører fuld duplex.

Så det er sikkert din fejlkilde, hvis du køre halvduplex på din router og fuld duplex på din PC.

vh Jan
Avatar billede mejeristen Praktikant
25. august 2006 - 04:41 #5
Hej Jan

Jeg er på arbejde nu.. men vender tilbage i eftermiddag når jeg har sovet og prøvet det om det hjælper.

Ved ikke om jeg skal gi point nu eller når jeg har prøvet om det hjælper, det er første gang jeg prøver herinde.

Spørgsmålet bliver vel afsluttet hvis jeg accepterer svaret?

Men mange tak indtil videre.

Hilsen Claus
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 12:33 #6
Du venter og ser om det virker, andet ville være dumt c",)

vh

Jan
Avatar billede mejeristen Praktikant
25. august 2006 - 19:59 #7
Hej Jan

Jeg har snakket med adm. på vores net og han mener ikke man kan stille noget som helst på den accespoint, det er den for billig til mener han.. Så det må jeg vel stole på.

Jeg har nu prøvet at lave om fra 100.mbps fuld duplex til 10.mbps fuld duplex - ændret afsendelstærskel fra 512byte til 1024 byte - ændret noget der hedder store and forward til enabled istedet for disabled..

Aner ikke en skid om hvad det betyder, men er jo nødt til at prøve.

Nu har det kørt ok i 30. min, så må vi se..

Tak for svarene,jeg må vende tilbage hvis der opstår yderlige problemer.

mvh. Claus
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 20:25 #8
store and forward => Det betyder at routerne/PC'en ikke sender noget før "pakkerne" kan seneds vider TCP protokollen bruger den type i modsætning til UDP protokollen. Med andre ord, den sender først "bit/byte" når der er en modtager til dem (Lidt firkantet) TCP er derfor en pålidelig protokol i modsætning til UDP som er upålidelig.

Men det lyder til du er på rette vej. Ellers skriv, hvis det stadig driller.

Vh

Jan

PS Tak for point