Avatar billede random Nybegynder
24. august 2006 - 23:54 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

D-link ID-624problem

Hej

Jeg er ved at sætte min bærbar computer op på et trådløst netværk, men når jeg skal sætte ruteren op får jeg et problem:

Når jeg har skrevet http://192.168.0.1/ skal jeg efterfølgende skrive admin som brugernavn, men jeg logger ikke ind??
Avatar billede random Nybegynder
24. august 2006 - 23:57 #1
P.S mit netkort et et Atheros AR500G wireless
Avatar billede random Nybegynder
24. august 2006 - 23:58 #2
ups min trådløse ruter hedder naturligvis DI-624
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. august 2006 - 00:13 #3
prøv at resette routeren, der skulle være et hul bag på ca til en nål, det resetter routeren til factory defaults.. Sæt routeren til med kabel for at konfigurere den
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 01:31 #4
Gør som drgonzo skriver:

Husk der er forskel på a og A i Admin. Hvis den spø'r efter et PW lad det være blankt.

Du kan prøve at lave en IPCONFIG /all ,med kabel tilsluttet, i din dosprompt og se om du har gateway 192.168.0.1 mv.
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. august 2006 - 13:56 #5
hvis han har net framework installeret skal han lige have C:\windows\system32 med for at ipconfig virker :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. august 2006 - 13:59 #6
192.168.0.1 er dog standard på D-link routere
Avatar billede random Nybegynder
25. august 2006 - 18:11 #7
jeg har styr på a og A når jeg skriver admin, og jeg bruger heller ikk noget password.

Når jeg prøver at bruge IPCONFIG /all kommer der en sort box frem som lukker ned inden jeg kan se om jeg har en gateway, så hvad gør jeg der?
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 18:35 #8
Prøv som dragonzo skrev "hvis han har net framework installeret skal han lige have C:\windows\system32 med for at ipconfig virker :)"
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. august 2006 - 18:54 #9
har du prøvet at resette routeren? Sætte den til med kabel? Den skal som regel kofigureres før wifi virker ordentligt
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. august 2006 - 18:55 #10
jacla - det er DrGonzo efter doctor gonzo fra hunter.s.thompsons herlige bog Fear and loathing in Las Vegas ;) I øvrigt også en film alle bør se ;)
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 19:05 #11
Okay drgonzo

NB! vil låne filmen ved lejlighed, og undskyld mit sjusk c",)
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. august 2006 - 19:15 #12
Klart en fed film, meget griner nirk nirk ;)
Avatar billede random Nybegynder
25. august 2006 - 21:58 #13
jeg har prøvet at resette uden held.. når jeg skriver C:\windows\system32 IPCONFIG /all så åbner den bare en mappe op, skal den det?
Avatar billede random Nybegynder
25. august 2006 - 22:15 #14
altså som jeg skrev før så lukker mappen bare ned med det samme igen?
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 22:17 #15
Du skulle gerne få et nyt dos vindue op med forskellige IP-Adresser,

Prøv i dosprompten at skrive cd.. (tsast enter) (Tast pil op) så der står C:/ og skriv efter C:/ipconfig all ()tast enter) Du kan kopiere kommandoen herfra og sætte den ind i dosprompten.
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. august 2006 - 22:48 #16
gå ind i startmenu, vælg kør, skriv cmd... i dos vinduet prøv at skrive ipconfig /all... hvis det ikke virker tast cd.. tryk enter, gentag til der kun står c:\ så skriver du cd windows, tryk enter, skriv cd system32, tryk enter, skriv ipconfig /all
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. august 2006 - 22:50 #17
forbinder din com til routeren? så dobbeltklik på det lille dobbeltskærm ikon i sys bakken, vælg fanebladet understøttelse. standard gateway er din routers ip
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. august 2006 - 22:50 #18
du skal også tage strøm fra efter reset
Avatar billede random Nybegynder
26. august 2006 - 08:12 #19
okay, nu fik jeg det frem og der står en masse tal nu. Den har både Ip, undermaske, gateway,DNS osv osv, så det betyder vel at den forbinder til ruteren? Men hvad så nu?
Avatar billede random Nybegynder
26. august 2006 - 18:25 #20
det fatter jeg ikke, jeg gør hvad I siger, men jeg kan bare ikke komme til at konfiguere min router. Jeg har ledning i så jeg skulle kunne gøre det manuelt.. Men jeg kan IKKE logge ind på http://192.168.0.1 ??
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. august 2006 - 18:30 #21
mystisk.... Har du kigget manualen igennem med lup? ;) Har selv D-Link og der er aldrig probz... Prøv reset igen, derefter pil strøm fra, tryk reset igen, sæt strøm til, tryk reset igen, se om det hjælper, ellers er jeg sku ved at være på bar bund, desværre
Avatar billede jacla Nybegynder
26. august 2006 - 18:46 #22
Prøv Kommer siden frem eller kan IE ikke finde siden?
Avatar billede random Nybegynder
27. august 2006 - 10:11 #23
IE kan ikke finde siden til at sætte routeren op, når jeg har skrevet admin 3 gange får jeg bare fejl..
Avatar billede mejeristen Praktikant
07. september 2006 - 11:58 #24
Hej random.

Har du fået det ordnet? Jeg har selv lige købt en d-link som jeg har problemer med at få sat op. Men jeg kom ind i konfigurationen ved at taste 192.168.1.1 istedet.

Hilsen Claus
Avatar billede random Nybegynder
15. september 2006 - 23:11 #25
Jeg kunne komme i gang ved at holde reset knappen inde i 30 sek..