Avatar billede klaverand Nybegynder
24. august 2006 - 13:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Min skærm har gule farver

Min skærm har lige pludselig fået gule farver. Jeg har tjekket kablet og stikkende, men har ikke fundet nogen fejl.

Er det på tide at jeg smider skærmen ud? Eller kan det være noget med computeren? Eller evt en tredje løsning?
Avatar billede summer Mester
24. august 2006 - 13:19 #1
Er det en alm. skærm. Hvis ja, har du så været i nærheden af den med noget magnetisk grej? Hvis ja, har du foran på skærmen en knap til manuel indstilling af skærmen. Her har du sikkert et symbol der ligner et omvendt U med en skråstreg igennem. Aktiver den, så bliver skærmen afmagnetiseret.
Det er en mulig årsag.
Avatar billede klaverand Nybegynder
24. august 2006 - 13:30 #2
Jeg har brugt den, der skete ingen ting... Når jeg går ind i min menu på skærmen, er farverne også helt fine. De er ikke "guliseret" som når jeg ser oplysningerne fra computeren.
Min skærm er en: Sony Trinitron Multiscan 200GS
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. august 2006 - 13:49 #3
Dit kabel kan jo være defekt, har du prøvet med et andet kabel?
Avatar billede klaverand Nybegynder
24. august 2006 - 14:05 #4
Kan umidelbart ikke sætte et nyt kabel i.. det er "printet" inde i skærmen...
Avatar billede summer Mester
27. marts 2008 - 19:32 #5
Lukketid??
Avatar billede klaverand Nybegynder
27. marts 2008 - 19:59 #6
burde det være ...
Avatar billede summer Mester
28. marts 2008 - 07:35 #7
Læg selv et svar og luk, eller bed om et svar.