Avatar billede lillebror Nybegynder
23. august 2006 - 16:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

mod_rewrite problem

Hej Eksperter

Jeg har brug at at www.domæne.dk/brugerside.html bliver til www.domæne.dk/index.php?page1=brugere

Hvordan laver jeg det i .htaccess?

Jeg har allerede noget kode i .htaccess, der sørger for at www.domæne.dk/test/test2/test3/
f.eks. bliver til www.domæne.dk/index.php?page1=test&page2=test2&page3=test3
Avatar billede webt Nybegynder
23. august 2006 - 17:27 #1
Hej,
Det burde være klaret med en rewriterule før dine andre:

RewriteRule ^brugerside.html$ index.php?page1=brugere

Mvh
Martin
Avatar billede lillebror Nybegynder
23. august 2006 - 18:51 #2
Borset fra at . skal escapes med \ så er dit svar magen til det jeg selv kom frem til.

RewriteRule ^brugerside\.html$  index.php?page1=brugere

Du får selvfølgelig point for svaret!
Avatar billede webt Nybegynder
23. august 2006 - 19:10 #3
Ja det glemte jeg lige fordi min server er ligeglad med det :) takker for points

og fortsat god dag
Martin
Avatar billede pidgeot Nybegynder
23. august 2006 - 19:14 #4
Den skulle ikke gerne være LIGEGLAD med det - men det virker alligevel fordi punktum svarer til ethvert tegn i regex.

Det vil så også betyde at der ingen forskel ville være på brugerside.html og brugersidexhtml.