Avatar billede mrbonus Novice
23. august 2006 - 11:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Session variabler forsvinder ved redirect i VS 2005

I VS 2003 kunne man skrive

Session("test") = "test"
Response.Redirect("newPage.aspx")

for så at hente værdien ud senere, men det synes jeg ikke at kunne i VS 2005. Hvis jeg på en side gemmer værdien i session under load, kan jeg hente den ud på en anden side, men ikke hvis jeg redirecter, hvorfor?
Avatar billede jokkejensen Novice
23. august 2006 - 11:39 #1
De skulle rigtigt gerne overleve et redirect...

Kan du sende lidt mere kode ?

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
23. august 2006 - 11:46 #2
ex:

        if (Session["count"] != null)
        {
            Session["count"] = System.Convert.ToInt32(Session["count"].ToString())+1;
            if (Session["count"].ToString() == "5")
                Response.Write(Session["count"].ToString());
            else
                Response.Redirect(".");
        }
        else
        {
        Session["count"] = 0;

        Response.Redirect(".");
        }

Smid det i page load.. skulle gerne ende op med at skrive 5 på din side..
Avatar billede mrbonus Novice
23. august 2006 - 11:46 #3
'på login siden
Protected Sub loginComponent_Authenticate(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.AuthenticateEventArgs) Handles loginComponent.Authenticate
    Dim userController As New UserController()
    Dim loginUser As Users = userController.getUser(loginComponent.UserName, loginComponent.Password)

    If Not loginUser Is Nothing Then
        Me.Session.Add(SessionConstants.GENEREL_CURRENT_USER, loginUser)
        Response.Redirect(URLConstants.MENUPAGE)
    End If
End Sub

'på siden der bliver redirectet til
Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
    If Me.Session(SessionConstants.GENEREL_CURRENT_USER) Is Nothing Then
        Response.Redirect(URLConstants.LOGIN)
    End If
End Sub

Jeg har testet at den bliver lagt ned i session, på login siden, men på siden der er redirectet til er den væk
Avatar billede mrbonus Novice
23. august 2006 - 12:15 #4
Weird, hvis jeg opretter 2 nye sider, så virker der fint, jeg prøver lige at oprette 2 nye sider med de gamle ting i og ser om det virker
Avatar billede mrbonus Novice
23. august 2006 - 12:34 #5
ok, jeg fandt problemet, ikke at jeg forstår hvorfor det ikke virker der dog.

Men jeg brugte en System.Web.UI.WebControls.Login control, og i dens Authenticate event husker den ikke hvis man gemmer noget i session, hvis jeg puttede en knap på, som gjorde det samme, så var der ikke nogen problemer.
Avatar billede mrbonus Novice
23. august 2006 - 12:48 #6
DOH, hvis jeg så oprettede textboxe og labels, og fjernede login controllen, og omdøbte knappen, så virker det selvfølgelig ikke med knappen mere :( det er jo til at få spat af :(