Avatar billede arbogast Nybegynder
22. august 2006 - 22:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ny ISP - hvad skal jeg være opmærksom på?

Har fået et (tilsyneladende) attraktivt tilbud om 6/3 MB forbindelse på fiber.

har selv tænkt på flg. ting jeg undersøge/spørge dem om, før jeg slår til:

- bindingstid?
- evt. filtre (hos ISP)?
- hvor stort webhotel får jeg?

Hvad bør jeg ellers vide/spørge dem om? Og hvorfor?

Jeg kan vælge ml dyn. el. fast IP. Hvad skal jeg vælge og hvorfor?
Avatar billede arbogast Nybegynder
22. august 2006 - 22:40 #1
d. med fast/dyn. IP har jeg fundet ud af.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
22. august 2006 - 22:44 #2
Du skal nok lige finde ud af om det er forbrugsafregnet eller ej.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
22. august 2006 - 22:45 #3
Og om du får mulighed for selv at lave tilretninger i NAT på din router(hvis du får sådan en)
Avatar billede arbogast Nybegynder
23. august 2006 - 07:06 #4
NAT? kan du forklare lidt nærmere.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
23. august 2006 - 10:10 #5
NAT - bliver brugt hvis du f.eks har en webserver stående, eller du skal hoste et spil på din computer.

eks:

Du vil hoste et spil som bruger port XXXX.
En ven skal spille med dig og får din WAN IP.

Du skal så fortælle din router at alt der kommer ind på port XXXX skal vidresendes til din computer så I kan spille. Dette bliver gjort via en NAT tabel.

det samme hvis du har en webserver. Så skal du fortælle routeren at den skal vidresende alt på port 80(web) til din webserver
Avatar billede arbogast Nybegynder
23. august 2006 - 15:56 #6
nårh - nu er jeg med (havde ikke læst dit indlæg ordentligt) ok slvflig. tak.

andre ting at tænke på? telnet konto :)?

(jeg lader tråden stå et par dage - ikke vær bekymret - jeg glemmer den ikke)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
23. august 2006 - 20:49 #7
Var det jeg mente med selv at kunne lave tilretninger i NAT: At få kontrol over routeren selv.

TDC erhverv f.eks skal man ringe ind til dem for at få foretaget ændringer. Det er selvfølgelig fint nok hvis man ikke selv kan finde ud af det. Men jeg kan nu godt lide man har begge muligheder, at få hjælp, eller lave det selv :)
Avatar billede arbogast Nybegynder
23. august 2006 - 23:04 #8
helt enig - det er jo bare port-forwarding - jeg skal huske at spørge dem.

OG HERMED:
Avatar billede arbogast Nybegynder
23. august 2006 - 23:04 #9
Avatar billede arbogast Nybegynder
23. august 2006 - 23:05 #10
smid et svar den herre
Avatar billede mcgoat Nybegynder
24. august 2006 - 08:56 #11
så gerne :)
Avatar billede arbogast Nybegynder
24. august 2006 - 13:06 #12
ZAP!