Avatar billede rangerbs Nybegynder
22. august 2006 - 21:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

TV out bliver sort/hvid?

Hej...

har lige købt et s-video stik, men når jeg sætter det til bliver alt på min fjernsyns skærm sort/hvid, selvom det som jeg kan se på min computer skærm er i farver?

Hvad skal jeg gøre ved det?

Hilsen Jeppe

Hilsen
Avatar billede ladyhawke Novice
22. august 2006 - 21:48 #1
der mangler sikkert et lille konverter stik...
Avatar billede triggy Nybegynder
22. august 2006 - 21:51 #2
højst sandsynligt fordi tv'et står til alm scart signal. og skal ændres til s-vhs. eller omvendt.
Avatar billede ladyhawke Novice
22. august 2006 - 21:56 #3
det er ikke sikkert msn kan ændre det på tv'et (hvis det er en ældre model)
Avatar billede triggy Nybegynder
22. august 2006 - 21:58 #4
værd at bemærke, at ikke det ikke er på alle fjernsyn man kan skifte til svhs på scart1, de fleste kan kun på nr 2,3 osv.
Avatar billede rangerbs Nybegynder
22. august 2006 - 22:04 #5
Der er kun én scart stik engang på mit fjernsyn.. kan det være defor? og er det bedre, hvis jeg "hiver" de der tre stik ud af det samlede scart stik og sætter dem ind hver for sig foran på fjernsynet?
Avatar billede ladyhawke Novice
22. august 2006 - 22:05 #6
ok, du har åbenbart kun nyere fjernsyn i omgangskredsen... med en gammel kasse kan man ikke klare sig med remoten... der skal den lille "color correction" stik-ting til
Avatar billede triggy Nybegynder
22. august 2006 - 22:06 #7
det kan være en mulighed, da det bagerste scartstik er nr1. og med 80% sikkerhed ikke kan ændres.
Hvis du har manualen til dit fjernsyn, kan du slå op i den for at se hvordan du skifter system.

Det kan også være, at du kan skifte signalet på udgangen, og bruge et alm composite kabel istedet for...  (det gule kabel)
Avatar billede ladyhawke Novice
22. august 2006 - 22:13 #8
prøv at søge på colorfix på f.eks. shg.dk så kan du se hvad det er for en tingest jeg tror du mangler...
Avatar billede rangerbs Nybegynder
23. august 2006 - 00:09 #9
Sådan man! :) kunne ikke finde manualen til mit gamle fjernsyn, men sad og roddede lidt med det og fandt ud af at der var to scart indgange, den anden lå bare bag en "låge" så roddede jeg lidt med Scart2 og ganske rigtig satte jeg det til svhs og så var der farve.. Tak for hjælpen til både Ladyhawk og Triggy..
Triggy lig et svar :)
Avatar billede triggy Nybegynder
23. august 2006 - 00:47 #10
svar :)
Avatar billede triggy Nybegynder
23. august 2006 - 00:47 #11
prøver lige igen (denne gang som et svar) ;)