Avatar billede hmann Nybegynder
22. august 2006 - 09:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Typo3 installations problem

Hej,

jeg har netop installeret Typo3 version 4.0.1 fra bunden, men har følgende problem:

Efter installation er alle tabeller tomme! dvs at standard admin-brugeren findes ikke og jeg kan derfor ikke logge på Backend.

Jeg fik ingen fejl under installationen og der er forbindelse til databasen osv.. Har fulgt alt til punkt og prikke.. Har også forsøgt at oprette en admin-konto via installations scriptet og selvom den siger: User created, så er der stadig intet i tabellerne (tjekker jeg via phpmyadmin)

jeg bruger apache 2.0.58, php 5.1.4 og mysql 5.0.22

Nogen som har haft lignende problemer med Typo3?

Det ser rigtig godt ud, men lidt svært at komme videre herfra :(
Avatar billede ladyhawke Novice
22. august 2006 - 11:04 #1
har du prøvet typo3's mailing lister, stedet hvor man stort set kan få svar på alt om typo3?
Avatar billede hmann Nybegynder
22. august 2006 - 11:09 #2
har prøvet ja, har ikke fået noget svar endnu..

har læst om et par andre der havde samme problem, men har ikke været i stand til at finde frem til et brugbart svar nogen som helst steder på nettet
Avatar billede ladyhawke Novice
22. august 2006 - 16:25 #3
har du spurgt på den enegelske liste, det er den mest aktive...
Avatar billede hmann Nybegynder
23. august 2006 - 08:21 #4
ja har brugt den engelske og har fået svar nu - sjovt nok fra en dansker :)

der kan åbenbart være et problem med mysql 5, så jeg blev foreslået enten at prøve med mysql 4 eller ændre sql-mode til "MYSQL4" i my.ini filen

det med at ændre sql-mode i sql serverens .ini-fil hjalp umiddelbart ikke og har ikke forsøgt med at installere en ældre mysql endnu og ved heller ikke om det bliver aktuelt..