Avatar billede pablopablo Nybegynder
22. august 2006 - 06:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Email PasswordRecovery kontrol

Hey...

Jeg rodet med asp.net 2.0 og email PasswordRecovery kontrollen
og det virker fint...dog vil jeg gerne ændre det tekst brugeren modtager, på sin mail, idet standard beskeden er ret kedelig og grim.

Fx.

Please return to the site and log in using the following information.
User Name: admin
Password: admin

Jeg ønkser at sende et html doc, som div. properties giver mulighed for...MEN hvordan får jeg selv/manuelt fat i den pågældende brugers kodeord? Når man begyder at ændre indholdet af mailen, mistes nemlig standard informationerne (bruger/pass). Det er ikke muligt via Membership klassen...soo...? any clues..?

Mvh. PabloPablo
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. august 2006 - 16:57 #1
Den har en MailDefinition property - der kan du skrive din egen mail.
Du får fat i brugernavn/adangskode ved at benytte følgende i din egen maildefinition.
<%UserName%>
<%Password%>

Mvh
Avatar billede pablopablo Nybegynder
22. august 2006 - 17:37 #2
okay!? dvs. det er i HTML delen jeg skal skrive dette...
Er det ikke også muligt, at indhente disse info fra C# / code behoind filen...?
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. august 2006 - 17:44 #3
Joda - Membership.GetUser().GetPassword() // hvis du bruger question and answer skal du angive det i kaldet til GetPassword.
Mvh
Avatar billede pablopablo Nybegynder
22. august 2006 - 18:03 #4
aaarhh...nice! den havde jeg overset! Det undrede mig også meget...jeg bliver jo så dygtig...hehe

ang. <%UserName%> & <%Password%> det er jo noget man skriver direkte i HTML-delen...men det er jo ikke code behind princip...ved godt at det er en lille detalje i dette tilfælde...man blot for at forstå, hvis det kan gøres på andre måder også...?
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. august 2006 - 19:03 #5
Den property du har (.MailDefinition) kan du bare skrive til i din c# kode istedet... Det gør ingen forskel.
Mvh
Avatar billede pablopablo Nybegynder
22. august 2006 - 19:05 #6
ja ok....en sidste ting, hvor finder jeg div. resterende key-words man kan bruge i HTML-delen, såsom:

<%UserName%> & <%Password%> ...?
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. august 2006 - 19:16 #7
Der er ikke andre.
Mvh
Avatar billede pablopablo Nybegynder
22. august 2006 - 19:25 #8
ooh...så fortjener du endnu engang points ;)
Avatar billede pablopablo Nybegynder
22. august 2006 - 19:27 #9
øøh...har lige set der står 0 i points for dette spg...?? det fatter altså ikke noget af...? er ret sikker på, at jeg satte den til 30...?-(
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. august 2006 - 19:39 #10
Sådan kan det gå :o)
Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. august 2006 - 19:40 #11
Tror egentlig godt du kan ændre antallet af point undervejs, men jeg ved ikke hvordan det foregår - har blot set at andre har gjort det.
Ikke noget du skal spilde dit krudt på .... Få hellere lavet noget .NET kode ;o)
Mvh
Avatar billede pablopablo Nybegynder
22. august 2006 - 20:00 #12
jeg fandt det under funktioner >> "Afsæt flere points"...du skal ikke snydes ;) jeg er méget glad for hver gang du kan hjælpe! Det er bare super...ellers ville det sgu være lidt trist, for så ville jeg nok sidde mere fast...
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. august 2006 - 20:07 #13
Jamen så siger jeg mange tak (for både ord og point) :o)
Mvh