Avatar billede ameq Nybegynder
21. august 2006 - 09:49 Der er 9 kommentarer

Gem webpart property

Hej
Jeg sider og koder på en webpart og ville godt bruge den funktion til at gemme noget tekst i ens af dens propertys men det skal ikke være fra toolbar'en men fra selve siden

Jeg har fået lavet en tekstbox og en knap i min webpart når jeg så klikker på knappen tager den indholdet af tekstbox og udskriver det på skræmen. Så jeg mangler bare at gennem den, så hvordan gøre man det?
Avatar billede snepnet Nybegynder
21. august 2006 - 17:04 #1
Det kommer jo stærkt an på hvor du vil gemme det .... Du kunne måske gemme det i en Profile, hvis det er noget brugerspecifikt.
Mvh
Avatar billede ameq Nybegynder
21. august 2006 - 19:23 #2
nej det er "side"/webpart specifikt bare noget html/text
Avatar billede snepnet Nybegynder
21. august 2006 - 19:40 #3
Hvis det er noget en enkelt bruger kan gøre... Er det vel brugerspecifikt, og så vil det være naturligt at proppe det ind som en property på profilen.
Mvh
Avatar billede ameq Nybegynder
22. august 2006 - 09:08 #4
Jamen det har ikke noget at gøre med en given bruger, planen var at lave en webpart med et tekstfelt, hvor man kan skrive en tekst i... Men tekstfelt skal kun være vist når siden står i "edit mode" ellers skal den bare udskrive teksten som normalt html
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. august 2006 - 16:53 #5
Ok.... Det er jo sådan en cms-agtig ting.
Du må lave dig et sted at gemme det (database, xml-filer, ...), og så sørge for at din kontrol gemmer det der
Er det kun den ene tekst du skal kunne ændre?
.... Jeg synes den slags plejer at gribe om sig, og hvis det også kan være tilfældet hos dig, må du jo få lavet dig en mulighed for det på en eller anden måde, og når du alligevel benytter en database i forvejen - kan du jo udvide den, eller lave en til.
Mvh
Avatar billede ameq Nybegynder
23. august 2006 - 13:06 #6
jo til at starte med er det kun en enkel tekst, men kan man slet ikke gemmen den i sharepoints egen database ved hjælp af en webpart property? eller bare et guid så jeg kan havde en ref. til min egen database
Avatar billede snepnet Nybegynder
26. august 2006 - 11:37 #7
Er det ASP.NET 2.0 webparts du laver?
Mvh
Avatar billede ameq Nybegynder
26. august 2006 - 12:52 #8
nej det er sharepoint 2003
jeg har løst det end til vidre ved at checke om der findes et this.Id (webpart.Id) i "hjemme lavet" database, hvis der ikke gøre så opretter den en row som jeg så opdater når jeg trykker på min gem knap...

Er det den rigtig måde?
Avatar billede snepnet Nybegynder
26. august 2006 - 19:53 #9
Ved det ikke ... Har kun ganske kort kigget på webparts til sp2003, og det er temmelig længe siden - sorry.
Mvh