Avatar billede dysp Nybegynder
20. august 2006 - 15:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

LCD fjernsyn

Jeg er interesseret i at købe et LCD fjernsyn eller lignende. I hvert fald en fladskærmstv. Jeg gider ikke købe noget lort i bilka eller lignende, så derfor spørger jeg herinde.
Det skal være mindst 32".
Jeg har hørt noget om HD-ready e.lign, hvad er det? Er det positivt at have?

Jeg har 8.000-10.000 kr at gøre godt med, så derfor skal jeg have det bedste til den pris. Jeg er ikke interesseret i det bedste af det bedste, det skal bare være et overvejet valg jeg foretager mig!
Avatar billede dysp Nybegynder
20. august 2006 - 21:24 #2
Jamen, min ven, jeg har overhovedet ikke styr på, hvad jeg skal kigge efter.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. august 2006 - 11:54 #3
Du skal efter min mening ud og kikke i butikker. Billederne er meget forskellige. Og det er også forskelligt hvad du/andre syntes er godt. Med tag en/flere DVD'er. De bør indeholde følgende:
- Hurtige bil jagts agtige scener (for at se lag i billedet, dårlig opdatering)
- Mørke gyser agtige scener (for at se om sort er sort)
Når du så har fundet en skærm du syntes er god, så kan du jo se om den fåes på nettet.
Avatar billede venturer Nybegynder
21. august 2006 - 12:04 #4
Hvad vil du primært bruge apparetet til? Film eller TV ?

Hvis du kommer til at bruge det mest til film (fra DVD f.eks.) kan du lettere nøjes med et billigere apparat. Hvis du også vil se meget meget TV (film på TV2 f.eks.) skal TV'et have en god tuner (den skal være god til antenne signaler). Husk at spørger efter dette i butikken.

Du kan sagtens købe det i Bilka eller el-giganten. Et Philips TV er det samme uanset hvor du køber det :) Bare sørg for prisen er rigtig.

Du skal også overveje om du vil have højttalere i TV'et eller om du bruger dem i stereoanlægget.

På den side dysp smed en link til, vil jeg umiddelbart sige Thomson er det bedste køb.
Men LG er også en god kandidat i den prisklasse. De tal du skal kigge efter er: 1000:1 (kontrastforholdet. Bør være over 1000). 500cd/m2 (lyssyrke. Bær være over 500)
Det bør også være HD-Ready. Dette er en kanon fordel hvis du senere hen beslutter dig for at tilslutte en PC til skærmen.
Avatar billede venturer Nybegynder
23. august 2006 - 13:50 #5
Hvad så.. Har du fået købt noget? Hvornår skal vi komme og se film?