Avatar billede thomas-k Nybegynder
19. august 2006 - 16:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Beskyt vti_log mappen

Hvorledes kan jeg beskytte min lokale vti_log mappe?

På mit webhotel er vti_log mappen beskyttet, således at man ikke kan skrive den nøjagtige sti til en database, og derved få lov til at downloade den. Men gør jeg det lokalt på min maskine (fx http://127.0.0.1/vti_log/database.mdb) får jeg lov til at downloade den.

Kan jeg undgå dette på samme vis som på webhotellet?
Avatar billede ksoren Nybegynder
19. august 2006 - 19:49 #1
Du kan oprette vti_log som et virtuelt bibliotek under dit site, og fjerne rettigheden til at læse
Avatar billede thomas-k Nybegynder
19. august 2006 - 20:27 #2
Hmm, forstår ikke helt hvad du mener. Kan du uddybe det lidt?
Avatar billede ksoren Nybegynder
19. august 2006 - 20:54 #3
højreklik på sitet > new > virtual directory
som alias kalder du det vti_log
directory sætter du til den fysiske placering på harddisken

Når nogen tilgår site/vti_log vil det være det virtuelle bibliotek de får fat i, og på dette kan du sætte rettigheder
Avatar billede thomas-k Nybegynder
19. august 2006 - 20:59 #4
Ahhh, ok. Afprøver lige og vender tilbage senere i aften. Tak på forhånd.
Avatar billede thomas-k Nybegynder
19. august 2006 - 22:32 #5
Yes, det virker jo efter hensigten. Tak for det ksoren. Hvis du lige smider et svar.
Avatar billede thomas-k Nybegynder
19. august 2006 - 23:27 #6
Efter en større gennemgang, støder jeg på nogle problemer. På den virtuelle mappe i IIS, har jeg kun givet læseadgang. Men når jeg skal redigere vha. forskellige forms på mine asp sider, er jeg nødt til at give brugeren Internetgæstekonto skrive adgang før dette kan lade sig gøre.

Brugeren som jeg redigere med er jo bare en simpel session, med brugernavn og kodeord fra en database. Den har jo intet med de fysiske brugere på den lokale computer. Samtidig med det, har jeg også tællere på mine sider, som siger +1 i databasen hver gang en "dum" bruger besøger en side. Alt dette giver jo problemer med ovenstående, da skrivning til databasen skal finde sted - og derved også adgang til at downloade databasen vha. htpp://computernavn/vti_log/database.mdb.

Er der noget jeg totalt misforstår, eller hvad kan jeg gøre i denne situation?
Avatar billede ksoren Nybegynder
20. august 2006 - 00:04 #7
De rettigheder du sætter i IIS manageren har kun betydning for hvordan http kaldet fra brugeren skal behandles. Dvs der skal hverken være read eller write adgang.

Det er NTFS rettighederne (for IUSR kontoen), som bestemmer om du kan læse eller skrive til filen.

Hvis du ikke benytter Server.MapPath, så kunne du lade vti_log pege på en dummy mappe, uden at din kode går i stykker
Avatar billede thomas-k Nybegynder
20. august 2006 - 12:18 #8
Ok, men jeg benytter Server.MapPath. Har du en idé til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede thomas-k Nybegynder
20. august 2006 - 12:25 #9
Næ, hov vent. Det virkede sq at fjerne læse læseadgang i IIS. Nu kan jeg redigere uden at man kan downloade databaserne.

Du har været en stor hjælp ksoren, tak for det. Hvis du lige smider et svar til mig.
Avatar billede thomas-k Nybegynder
24. marts 2007 - 13:26 #10
Lukker lige...