Avatar billede thomasabcd Nybegynder
19. august 2006 - 09:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

outlook-style datakontrol

Hej,

er det muligt at formatere et gridview eller anden datakontrol, så det kommer til at ligne den liste af mails, der er i outlook?
Avatar billede snepnet Nybegynder
19. august 2006 - 09:58 #1
Ja du kan gøre det med et treeview - de har indbygget understøttelse for sådan et look (plus en stak andre).
Du sætter bare propertien ImageSet på kontrollen.... Der er en del at vælge imellem.
ImageSet'et for en inbox hedder .... well.. tjah... "Inbox" :o)
Mvh
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
20. august 2006 - 00:56 #2
Jeg bruger Visual Web Developer og ASP.Net 2.0. Jeg kan ikke se, treeview-kontrollen. Kan den bruges i forbindelse med web-programmering ?
Avatar billede snepnet Nybegynder
20. august 2006 - 10:39 #3
Den ligger under Navigation tab'en i toolboxen.
Hvis der er gået kage i din toolbox, kan du bare sætte den ind selv:
<asp:TreeView id="navigationView" runat="server" />
Så kan designere sikkert hjælpe dig med resten ;o)
Mvh
Avatar billede pfp Nybegynder
20. august 2006 - 17:33 #4
Hmm, kan TreeView agere det listview der er som selve meddelsesoversigten? Kan den ikke kun komme til at ligne mappe folderen i outlook? Ellers hører jeg meget gerne hvordan :)
Avatar billede snepnet Nybegynder
21. august 2006 - 17:18 #5
Hvad udseenet af noderne angår kan den hvad som helst.... Hvis de indbyggede temeaer ikke passer til det du skal lave, kan du bare fodre den med dine egne ikoner.
Mvh
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
22. august 2006 - 00:39 #6
Hm... hvordan fodrer jeg den med udtræk fra en database uden at gemme i XML først? Det ser ud til, at den skal fodres fra XML eller SiteMap-filen. Normalt hiver jeg data ud via en objectdatasource..
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. august 2006 - 01:03 #7
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
19. september 2006 - 11:30 #8
snepnet, smider du et svar?
Avatar billede snepnet Nybegynder
19. september 2006 - 11:58 #9
Jeps - kommer her.
Mvh