Avatar billede klgn Nybegynder
18. august 2006 - 09:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Erfaringer med Panasonic DMC FZ30

Jeg har overvejet at købe dette kamera. Er der nogle, der har erfaringer med dette, gode som dårlige modtages med kyshånd.

På forhånd tak:-)
Avatar billede uffesteenberg Novice
21. august 2006 - 00:05 #1
Har ikke prøvet det selv, men er overbevist om at det er et KANON kamera..

Har selv den noget billigere/mindre gode FZ5 som jeg er MEGET glad for. Perfekt til hobby-fotografen, der vil have mulighed for lidt mere end det almindelige mindre "peg-og-skyd"-kameraer kan.
Eneste småting, der kunne være bedre ville være manuel fokus, større skærm med bedre belysning, der også kan drejes. Men det er er på fz30'eren..

Læs de positive anmeldelser med eksempler på billeder her:
http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=677
Konklusion: "So, in the end this is a camera that improves on its predecessor in almost every aspect, and one that makes most of the current crop of 5MP super zooms look like toys in comparison"

http://www.dcresource.com/reviews/panasonic/dmc_fz30-review/index.shtml
Konklusion: "The Panasonic Lumix DMC-FZ30 is darn close to the perfect ultra zoom camera"

Det, der mest trækker ned skulle være relativt meget støj på billeder taget ved høj iso, men spørgsmålet er hvor meget det betyder for dig (sikkert ikke noget, med mindre du er semi-prof og skal printe store fotos). Det kan jo også korrigeres på forskellige måder med f.eks. NeatImage eller NoiseNinja eller i PhotoShop...

Læs mere i de meget detaljerede anmeldelser..

På fotokritik.dk kan du garanteret finde folk, der ejer FZ30'eren og kan give dig flere råd. Hvis du klikker på "kameraliste" og vælger Panasonic kan du se mange billeder taget med FZ30'eren..

Overvej også FZ20'eren eller måske endda FZ5'eren (alt efter hvilken pris og hvilke funktioner du går efter, selvfølgelig)
Avatar billede klgn Nybegynder
21. august 2006 - 16:51 #2
Tak, for ordene, Uffe.
Korrekt, jeg har også indtil nu kun haft støjen som værende et minus.
Jeg fornemmer på dig, at Panasonic leverer fine kameraer til os hobby fotografer:-)
Jeg kunne ikke få dit link til piratgruppen til at virke - eller det var ikke et link til en anmeldelse af kameraet, men jeg tager måske fejl?

Jeg lader den stå åben lidt endnu, hvis andre skulle føle sig fristet til at bidrage, jeg skal nok meddele, når jeg har købt kameraet.
Avatar billede uffesteenberg Novice
21. august 2006 - 18:04 #3
Ups.. det var vist et link til et andet spørgsmål ... her er det rigtige -->
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz5/

Hvis du skulle ske at være fra Århus, så er der mega-tilbud onsdag kl. 07 på et FZ5: Kun 199 kr. !!! På nette koster den stadig over 2500,- så jeg skal da op og se om jeg kan få fat i en mere (men folk står garanteret i kø det halve af natten)
Avatar billede uffesteenberg Novice
21. august 2006 - 18:05 #4
PS: Japan-Photo Storcenter Nord ;-)
Avatar billede klgn Nybegynder
21. august 2006 - 18:16 #5
Gid jeg var. Så havde jeg da helt klart købt det. Men desværre jeg har ikke mulighed for at være i Århus onsdag nat:(
Avatar billede uffesteenberg Novice
21. august 2006 - 18:19 #6
Well, hvis jeg skulle være så heldig at få snydt mig til at købe to, så skal du få den møg-billigt... men jeg tvivler på jeg har en chance :-(
Avatar billede klgn Nybegynder
21. august 2006 - 18:25 #7
Det vil jeg ikke være afvisende overfor:-)
Avatar billede klgn Nybegynder
24. august 2006 - 13:20 #8
Nå, jeg lukker her - det er selvfølgelig stadig muligt at bidrage, såfrem man skulle ønske det