Avatar billede sommer89 Praktikant
18. august 2006 - 00:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Internal server error ved Æ og Ø og Å i get-variabel

Hejsa..

Jeg har installeret PHPTriad, hvor der er en samlet pakke med php 4.2 og apache 1.27 og mysql...

Mit problem er:

Hver gang jeg skriver f.eks. fil.php?noget=æøå for jeg Internal Server Error..

Altså åbenbart kan apache serveren ikke tåle æ,ø og å i get variabler...

hvordan løser jeg dette problem
Avatar billede arne_v Ekspert
18. august 2006 - 01:11 #1
bør de ikke URL encodes ?
Avatar billede sommer89 Praktikant
18. august 2006 - 10:12 #2
Jamen kan man ikke lave en indstilling i Apache, som fortæller serveren at ÆØÅ er lovlige bogstaver på serverens url-adresser??
Avatar billede fixxxer Nybegynder
18. august 2006 - 14:02 #3
Hvis jeg indtaster en query streng med æøå, så omskriver browseren det til %E6%F8%E5.

Jeg kan se at IE ikke omskriver query strenge der indeholder ulovlige tegn.

Apache 1.27 er også en ældre udgave er Apache 1 serveren. Måske du skulle opgradere? Version 1.33 vistnok også 1.34 har været ude længe.
Avatar billede sommer89 Praktikant
18. august 2006 - 15:55 #4
jeg har apache 2.0 det var en fejl jeg skrev 1.27
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2006 - 01:30 #5
ikke encodede ÆØÅ er ulovlige i URL'er så vidt jeg ved

encod din URL'er !
Avatar billede ksoren Nybegynder
19. august 2006 - 01:38 #6
Prøv at deaktivere "friendly http error messages" i din internet explorer, og se om din internet explorer ikke giver en mere detaljeret fejlbesked
Avatar billede sommer89 Praktikant
04. september 2006 - 13:02 #7
ksoren - så er problemet jo, at alle brugerne på min side skal gøre dette ?
Avatar billede sommer89 Praktikant
10. oktober 2006 - 09:48 #8
lukkker.......