Avatar billede gurvic Nybegynder
15. august 2006 - 21:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kalde metode fra andet dokument

Kan i lige hjælpe med et hurtigt spørgsmål, er lige blank idag.
Jeg skal bruge den samme database mange gange i en del forskellige dokumenter, derfor vil det være en fordel at have åben og luk metoder i et dokument fra sig, og så kalde det, når jeg skal bruge dem. Men hvordan pokker er det jeg gør det? håber i forstår hvad jeg mener.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. august 2006 - 00:27 #1
er dokument en .aspx side ?

da .NET bruger connection pooling et det mest optimale faktisk at kalde Open
lige før man skal bruge DB og Close lige så snart man er færdig

og det er meget billige at kalde de Open og Close så ingen grun til at holde
åbent

hvis du gerne vil samle din Open kode et sted så kan du lade alle dine
sider bruge noget som ligger i en separat assembly

du skal ikke inkludere noget for at gøre det
Avatar billede gurvic Nybegynder
17. august 2006 - 22:07 #2
jep det er en aspx side. Det er fordi db ligger et sted nu, og når det engang kommer op på nettet så skal den ligge et andet sted, så fremfor at ændre stien i hvert eneste dokument, vil jeg have stien skrevet en gang for alle i et andet dokument. Gav det mere mening?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. august 2006 - 22:14 #3
1) en eller flere database klasser en en god ting

2) connection string boer vel ligge i web.config
Avatar billede gurvic Nybegynder
17. august 2006 - 22:32 #4
1) undskyld jeg er så blank, har ikke været i nærheden af noget som helst programmering i et år nu, så er meget rusten. Hvad mener du med db klasser? altså min db er i orden, men projektet er ikke større end at det blot er ca 10 tabeller, og det er kun i en db.

2) selvfølglig ja, det er da det svar jeg har ledt efter.. smider du ikke et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
18. august 2006 - 04:19 #5
en eller flere C# eller VB.NET klasser med database tilgangen samlet
Avatar billede arne_v Ekspert
18. august 2006 - 04:19 #6
og et svar
Avatar billede gurvic Nybegynder
18. august 2006 - 20:34 #7
Takker for svar