Avatar billede jacob_m Nybegynder
15. august 2006 - 10:30 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Installer Apache, MySQL og PHP

Hey...

Jeg har søgt lidt rundt her på Eksperten for information omkring installeringen af Apache med PHP og MySQL. Men syntes denne information er ret gammel (2002, 2003, 2004).

Så mit spørgsmål i dag er:

Er der nogle værktøjer på lige fod med det gamle PHPtriad den dag i dag, som er fuldt opdateret osv.

Og hvis ikke er der en installation til MySQL med et interface så man bliver guidet. Ligesom der er en windows installer til PHP (som dog ikke konfigurere apache).

/ Jacob_m
Avatar billede webt Nybegynder
15. august 2006 - 16:15 #1
Hejsa,

Der er fx wampserver http://www.wampserver.com/en/index.php

som kører med:
PHP5/PHP4
MySQL 5.0.22
Apache 2.0.58/Apache 1.3.31
phpmyadmin 2.8.1
MySQL administration

Så den må da siges at være rimligt opdateret og meget nem at ha' med at gøre

xampp (http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html) er ligeledes up-to-date med:
Apache 2.2.2
MySQL 5.0.21
PHP 5.1.4
phpMyAdmin 2.8.1
XAMPP Control Panel Version 2.3
FileZilla FTP Server 0.9.16c

EasyPHP plejede at være opdateret, men er ikke sikker på den er det mere (http://easyphp.org/)

Håber en af dem kan bruges :)

Mvh
Martin
Avatar billede jacob_m Nybegynder
18. august 2006 - 11:41 #2
Mange tak for hjælpen. Men har i mellemtiden fået min det at virke ved egen hjælp.

Apache skulle bare lige køres ordentligt sammen med PHP, ikke alle version køre lige godt. Og fandt GUI Tools til MySQL som stærkt kan anbefales, hvis man ikke kan lide commandolinier :D
Avatar billede webt Nybegynder
18. august 2006 - 16:35 #3
Så lidt, bruger faktisk altid wampserver selv så dejligt nemt :D

Takker for points

God weekend
/Martin