Avatar billede trophymanager Nybegynder
14. august 2006 - 13:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Adsense Kaos

Hej Alle (og specielt Bufferzone)

Jeg har i noget tid rodet med adsense og den nægter kategorisk at vise reklamer i samme emne som min side.

Går I end på:
http://www.trophymanager.com/index.php?lang=en

Ser det meget ok ud - en golf reklame. Det kan overleves. Men fjernes parametret lang=en vil der på den PRÆCIS samme side nu komme skøre reklamer for diverse asiatiske firmaer der på ingen måde kan interessere min adspam målgruppe.

Er der nogen der kan se hva der kunne være i vejen - skulle nok mene generelt at indhold og metadate var ir orden :/
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. august 2006 - 14:06 #1
Adsense kaos ganske sigende overskrift, det har været slemt og det er blevet værre endnu. Jeg tror synderen er Google Quality Score algorithm som jeg har skrevet en artikel om (http://www.eksperten.dk/artikler/1007) og da den ikke endnu er helt færdig, vil vi se uhensigtsmæssigheder.

Du bør læse artiklen og se om du kan hjælpe google med at tydeliggøre sidernes tema så det bliver lettere for google at placerer de rigtige annoncer på siderne.

Der er også forskellige andre teknikker du kan bruge. Disse annoncer kaldes ofte MFA (made for adsense) og der er metoder til at filtrere dem ud, som jeg håber at kunne behandle i del 2 af ovenstående artikel. Jeg ser lige om jeg kan finde nogle links til dig med teknikkerne
Avatar billede trophymanager Nybegynder
14. august 2006 - 14:08 #2
takker for det hurtige svar.

Ved du om googles crawlere bruger sessions? Et problem kan nemlig også være at de strander på min vælge-land side :/
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. august 2006 - 14:17 #3
Kik på denne post, der vist kræver at du er oprettet. Det kan du roligt gøre det er et rigtig godt forum

http://www.webmasterworld.com/forum89/14216.htm søg i dokumentet på MFA og se på de råd der gives.

http://www.webmasterworld.com/forum89/13357.htm

Der er flere posts på WMW, men start her og vend tilbage med spørgsmål hvis der er noget du ikke lige forstår
Avatar billede trophymanager Nybegynder
14. august 2006 - 14:24 #4
perfekt - takker endnu en gang.
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. august 2006 - 14:37 #5
En vælg land side kan være en showstopper. Løsningen er at lave et Google sitemap. Kik på http://www.google.com/webmasters hvor du finder google webmasters tool. Herer flere gode værktøjer hvor du bl.a. kan se hvorgooglebot fejler og også lave sitemap.

Jeg har skrevet en artikel om sitemap også, du kan finde linket i ovennævnte artikel
Avatar billede trophymanager Nybegynder
14. august 2006 - 15:00 #6
perfekt det link var lige hva jeg ledte efter :)
Avatar billede trophymanager Nybegynder
14. august 2006 - 15:13 #7
Et lille sidespørgsmål - jeg ved godt at det er umuligt at vurdere, men hvad ville du sige var en minimum daglig indtjening på et site med ca 200.000 daglige sidevisninger?
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. august 2006 - 15:40 #8
Det er helt umuligt at spå om, men med så mange sidevisninger skulle du kunne optimerer dig frem til faktisk at kunne leve af det, hvis emnet er rigtigt og du kan finde nok af de højt betalende søgeord. Problemet er, hvis siden er dansk, at finde disse ord.

Vær også opmærksom på hot zones

http://www.google.com/support/adsense/bin/answer.py?answer=17954
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2006 - 17:28 #9
"200.000 daglige sidevisninger" er dette tal med eller uden crawlervisninger og billedvisninger?
Men med det antal sidevisninger ville jeg sige at du burde have til lidt mere end brød og vand... men det KRÆVER at du sætter dig ind i hvordan du optimerer dine sider til adsense.
Avatar billede trophymanager Nybegynder
16. august 2006 - 10:03 #10
Det er vidst uden begge dele. Er ihvertfald tal fra chart og de tager ikke billedvisninger med - mht. crawlers så tror jeg de strander på vælg land siden (yderst professionelt :(). Og adsense - ja reklamen på forsiden siger vidst det hele :P

Ender nok med at købe lidt konsulenthjælp - har sq dårligt tid til at sætte mig ordentligt ind i det.