Avatar billede theriz Nybegynder
12. august 2006 - 13:16 Der er 1 kommentar

hjælp til hardware fejl

Hejsa. Min pc har ikke virket ordentlig på det sidste og jeg har brug for lidt hjælp til at finde ud af hvilken hardware der er defekt. Opsætningen er:
Amd 2800+
asus a7nx deluxe mtb
512 kingston ddr-ram
asus geforce 6200 grafikkort
silentboost cpu køler
windows xp pro
hitachi 160 gb ide harddisk

Problem: Når min computer kører, så er den stabil indtil den går ned :) (ingen bluescreen). Herefter er den enormt svær at starte op. Når jeg tænder den, så starter psu'en men ofte får hverken harddisken eller mtb + grafikkort strøm. Cpu-køleren kører. Hvis jeg lader den være i nogle min, så starter harddisk + mtb ofte. Hvis jeg sætter fingeren på cpu-køleren og stopper den, så starter det hele næsten med det samme. Herefter når den frem til opstart af windows og efter, at bjælken nederst dukker frem, går den ofte i stå. Windows logoet kan nogle gange lige dukke op. Nogle gange skal den have ro i en hel dag før det lykkedes at starte.
Lyder det mest som psu eller mtb. Eller er det harddisken? Hjælp søges. Har tænkt mig at forsøge med en vens psu i løbet af nogle dage.
Mvh theriz
Avatar billede kenp Novice
12. august 2006 - 15:20 #1
Det lyder som din strømforsyning.