Avatar billede diggerx Nybegynder
12. august 2006 - 11:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

venstrestil al tekst i stylesheet

Jeg sidder og rydder op på mit site http://Macuu.dk og kommet til at lave et eller andet der centrerer al teksten.

Jeg troede jeg kunne klare det med

BODY {

text-align:left;}

Men det virker ikke. Hvad er den rigtige kode?
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. august 2006 - 11:36 #1
Her er den venstrestillet (FF)
Kigger lige i IE (men det tager en helvedes tid at åbne den).
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. august 2006 - 11:36 #2
Har det ikke noget med din <center>&nbsp; at göre?
Avatar billede diggerx Nybegynder
12. august 2006 - 11:43 #3
<center> centrerer kun tabellen
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. august 2006 - 11:48 #4
Så hut jeg hvisker er det ikke en godkendt tag, og eftersom det virker i FF, tänkte jeg bare det var den der f.... det op.
Avatar billede diggerx Nybegynder
12. august 2006 - 11:51 #5
Men der må være en måde at gøre det på i stylsheet
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. august 2006 - 14:13 #6
* {
text-align:left;
}
Avatar billede apo Praktikant
13. august 2006 - 00:13 #7
Du bør nok gennemgå dit site for fejl...

Din markUp (137 fejl):
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fmacuu.dk%2Fshop%2F

Din CSS (8 fejl):
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fmacuu.dk%2Fincludes%2Fstyle.css&usermedium=all

Ret fejlene, og se om det ikke hjælper på problemet :-)
Avatar billede diggerx Nybegynder
13. august 2006 - 11:46 #8
Doggy ->  "* {text-align:left;}" sætter også tabellerne til højre

apo -> jeg kender godt w3, men det var ikke det projekt lige nu

har lavet en anden løsning og lukker spørgsmålet
Avatar billede apo Praktikant
13. august 2006 - 19:57 #9
diggerx > Helt i orden (det er jo dit website).

Jeg vil alligevel anbefale dig, at gå op i at skrive korrekt HTML og CSS - da, du ved at følge W3C kan undgå mange af de problemer og indviklinger, som du f.eks. oplever i dette spørgsmål. Men det er dit valg.
Avatar billede diggerx Nybegynder
13. august 2006 - 22:49 #10
Jo, selvfølgelig skal der ryddes op i det, men jeg har mange andre ting der skal ordnes først
Avatar billede apo Praktikant
14. august 2006 - 14:28 #11
Okay, det er heller ikke fordi, jeg vil bestemme hvordan du skal lave dit website...

Grunden til at jeg vil anbefale dig, at få orden på HTML'en og CSS'en er, at jeg har lært, at se HTML'en og CSS'en som et websites fundament.

Prøv f.eks. at se dit website som et hus du vil bygge, hvor HTML'en og CSS'en er husets fundament: Bygger du et hus på et 'sjusket' fundament (byggesjusk), vil det påvirke kvaliteten i resten af huset, og du vil få problemer fra dag 1.

Bygger du derimod dit hus på et solidt fundament, vil tingene være i orden fra starten af, og når du flytter ind, slipper du for at skulle i gang med f.eks. at pudse væggene op fordi murene er blevet skæve og slår revner. Derfor kan du i stedet bruge din tid på f.eks. at udbygge huset med en ny udestue eller en ny carport fordi, der er styr på tingene fra dag 1 - i stedet for at skulle bruge tiden fra dag 1 og fremefter på at lappe på huset.

Et velment råd :-)