Avatar billede claudie2021 Nybegynder
11. august 2006 - 19:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse til internettet via 2 computer

Hej Eksperter..

Er helt ny herinde. Så vidste ikk helt hvor jeg sku oprette mit spørgsmål, til det bedste svar!. Så håber på i kan hjælpe mig med mit KÆMPE problem..!! :(

Nu skal i høre : Jeg har lige fået mig en 10/10 mbit forbindelse hos Danskbredbånd.

Problemet er at jeg ikke kan logge 2 computer på internettet. ( Skal siges at vi har været 2 computer på i 3 dage, hvor der var direkte forbindelse til Danskbredbånd-stikket, efter de 3 dage, var det kun 1 af os der ku sidde online...
Førhen havde jeg cybercity, hvor jeg har brugt en SWITCH til at fordele internettet til de 2 computer i hjemmet, der var ingen problemer!

Jeg har ringet ind til Danskbredbånd, så de har oprettet 2 iper til os. De siger at vi sagtens kan bruge vores switch ( men en router ville være bedst) til at fordele nettet, men jeg skal kontakte min switch supporter, og det er bare en eller anden billig SWITCH jeg har købt i ALDI!? hehe..

Jeg kan bare ikke oprette forbindelse til internettet på den ene computer, ligemeget hvad jeg gør? Hvis jeg trykker "REPARER" kommer den med denne melding " Du kan muligvis ikke oprette adgang til internettet eller visse netværksressourcer. Problemet opstod, fordi netværket ikke tildelte en netværksadresse til computeren" .. ?????

Jeg tror selv problemet ligger i at vi har prøvet at sætte min vens computer til nettet, så vi var 3 på, men der kan jo kun være 2 på, da der kun er oprettet 2 iper.. SÅ ved jeg ikke om den har lavet kludder i det hele og kun vil oprette forbindelse til en ip?

Håber i kan give en god vejledning eller give mig tip til hvad jeg kan gøre, for det burde virker når begge computer til tilsat switchen... ???!

På forhånd tak, eksperter!!
Avatar billede tribalroots Nybegynder
11. august 2006 - 19:42 #1
Ok, da i satte jeres vens computer til blev jeres anden IP låst fast til hans MAC adresse. Der er 2 mulige løsninger:

1. Hvis jeres ven stadig har maskinen stående hos jer, sæt den til netværket, og gå ned i start -> kør. Her skriver "cmd" og trykker ok, dette vil frembringe dos promt. Her skriver i "ipconfig/release" når dette er gjort trækker i OMGÅENDE netværkskablet fra. Dette vil frigive jeres IP adresse. og i bør nu kunne smide den anden maskine på.

2. Hvis jeres ven ikke længere er der bliver i blot nødt til at vente indtil DB's server automatisk frigiver IP'en, dette sker normalt indenfor 24 timer, hvorefter i bør kunne få den anden maskine online igen.

Som i er blevet rådgivet, så kan det helt klart anbefales at i køber en router hvis flere folk skal på, end i har globale IP'er. Routeren danner nemlig et internt netværk og i kan sætte "stort set" uendeligt mange brugere på.

Held og lykke med det! ;-)
Avatar billede claudie2021 Nybegynder
11. august 2006 - 20:03 #2
Hmm nu prøvede jeg så noget nyt.. Har 2 netværkskort i min computer.. Så fjernede jeg min brors netværkskabel fra switchen, over i en af mine netværkskort.. og nu virker det?

ved så ikke om det virker 100%, sætter det farten ned ???
Avatar billede kenp Novice
11. august 2006 - 20:40 #3
nej det sætter ikke farten ned. men køb en router så vil det være nemmere i fremtiden når i skal have gæster mv.
Avatar billede ierikk Nybegynder
11. august 2006 - 21:07 #4
Avatar billede claudie2021 Nybegynder
11. august 2006 - 23:07 #5
jaa jeg skal ha fat i en Router.. men sådan en billig en, der den god nok ? :)
Avatar billede tribalroots Nybegynder
11. august 2006 - 23:18 #6
Generelt, ja! Hvis du derimod skal sætte server op, eller ønsker en meget seriøs hardware firewall, så er svaret derimod nej. Men til den alm. bruger, er den sikkert fin nok, bruger selv en billig router (selvom det nu mest er fordi jeg ikke har råd til en seriøs Cisco).  :D
Avatar billede claudie2021 Nybegynder
12. august 2006 - 16:14 #7
Okay... men det er også dyrt det crap der.. :/
Avatar billede team-temp Nybegynder
12. august 2006 - 16:24 #8
Vis du skal have verdens bedste router (efter min menning) så er det denne her

http://www.tweakup.dk/article/715/dk/#top
Avatar billede claudie2021 Nybegynder
12. august 2006 - 18:21 #9
Hvad koster den?
Avatar billede rickij Nybegynder
06. december 2008 - 00:30 #10
husk nu og køb en der kan klare den forbindelse jeg har også DB net og der kunne en billig router ikke lige klare det ;)

Rickij