Avatar billede unknown_someone Juniormester
11. august 2006 - 10:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

fckeditor og licensregler

Har forsøgt at kigge licensbetingelserne på fckeditor igennem men jeg forstår det ikke helt - så forklaret på kort og enkelt dansk hvad må jeg så med fckeditor?

- Må jeg bruge det til mine private hjemmeside?

- Må jeg bruge det på en kommerciel hjemmeside?

- Må jeg lave en hjemmeside og sælge den med fckeditoren som en del af administrationen?

... hvad må og må jeg ikke?
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2006 - 20:39 #1
Ja, ja og ja...
Men ved salg og distribuering af koden skal du overholde nogle regler med selve kilde koden. F.eks. skal det klart fremgå hvilke ændringer du selv har foretaget i kildekoden.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
12. august 2006 - 11:24 #2
så hvis jeg nu ikke ændrer noget ud over selve konfigurationen (altså hvilke muligheder brugerne skal have adgang til) og ellers bare har sat selve editoren ind i mit eget admin-design så er der ingen problemer?

Grænsen mellem deres Open Source og Commercial Lincence er altså om man direkte ændrer i editoren så?
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2006 - 17:35 #3
Det falder ind under paragraf 6, se http://www.gnu.org/licenses/lgpl.html :
Hvilket betyder følgende:
1. Tilføje at du bruger fckeditor i din egen licens.
2. Og give adgang for kunden til kildekoden.
Avatar billede trophymanager Nybegynder
16. august 2006 - 12:57 #4
hvis den hører under gnu licensen vil jeg skyde på du kan ændre alt det du vil. Du kan også sælge det. Hvad du ikke kan gøre er så at putte en anden licens på den kode du har lavet med udgangspunkt i fckeditoren da gnu licensen vidst er viral.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
25. august 2006 - 12:16 #5
trophymanager - det lyder meget flot, men jeg forstår det ikke helt?

Det korte af det lange er altså, at jeg gerne må lave et administrationssystem med FCKeditoren som en del af det og så sælge det?
Avatar billede unknown_someone Juniormester
05. september 2006 - 13:02 #6
?