Avatar billede hcars Novice
09. august 2006 - 23:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Internet uden fastnet-abonnement

Hvilke muligheder har jeg for at køre Internet uden fastnet-abonnement, når jeg nu bor ude på bøh-landet, hvor der ikke er bredbånd mv.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
09. august 2006 - 23:27 #1
TDC har noget der kører over Kabeltv hvis du har det.
Ellers er der modem.
Eller parabolforbindelse, kan huske en af mine gamle venner engang havde en 1Mbit over hans parabol
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. august 2006 - 23:29 #2
mener at cybercity tilbyder net uden fastnet tlf
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. august 2006 - 23:31 #3
over kabel nettet er der mange udbydere, alt efter hvad din antenneforening har skrevet under på.. Det absolut værst tænkelige er så TDCHITTY og telia katastrofanet, de dyreste priser for de ringeste forbindelser.. Lyder dog ikke til du har kabel tv
Avatar billede mcgoat Nybegynder
09. august 2006 - 23:32 #4
det hjælper vel ikke så meget hvis han ikke kan få bredbånd ude på bøhlandet drgonzo :P
Avatar billede mcgoat Nybegynder
09. august 2006 - 23:34 #5
men er der dækning for bredbånd derude eller vil du bare ikke have en (dyr) fastnet?

for det blev lavet om for nyligt, man behøver ikke have fastnet mere fra TDC for at have adsl. man skal bare have en basislinie
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. august 2006 - 23:43 #6
basislinien koster det samme pr mdr som abonnementet for en tlf, eller sådan har det været.. Personligt ville jeg ikke spytte på tdc om der så var ild i dem
Avatar billede vejmand Juniormester
10. august 2006 - 06:46 #7
Avatar billede ladyhawke Novice
10. august 2006 - 07:49 #8
hos tdc kan man nu "nøjes" med en bærelinie til 40 kr om måneden for at få adsl (så vidt jeg husker)
Avatar billede hcars Novice
10. august 2006 - 16:01 #9
Tak for hjælpen. Umiddelbart tror jeg ikke, at jeg kan bruge bredbåndssvarene til noget, men om jeg kan få en adsl, må jeg se på.
Vender tilbage.
Avatar billede hcars Novice
10. august 2006 - 16:04 #10
og jo, det er udelukkende for at slippe for et dyrt fastnet-abonnement, som jeg bare ikke bruger ret meget. Altså kun mobil- og internet-behov.
Avatar billede hcars Novice
19. august 2006 - 21:17 #11
Desværre ser det ikke ud til, at man kan få modem-internet uden fastnet-tlf. så det er altså lige et grundgebyr på 1400 for at være på nettet, shit.