Avatar billede brianmilan Juniormester
07. august 2006 - 14:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gøre mapper usynlige under Htdocs.

Hej,

Jeg har et lille spørgsmål, jeg har lavet en lille webserver, hvor der er en MySQL database til, når jeg skriver min IP adresse i Internet Explorer, kan jeg faktisk skrive navnet på mine undermapper hvor den så viser indholdet, kan det lade sig gøre at skjule dem så når jeg skriver min IP adresse xx.xxx.xxx.xxx/mappe/index.php at man ikke kan se undermapper alle skifte biblioteker? :-)

Hilsen Brian
Avatar billede amews_aj Nybegynder
07. august 2006 - 15:52 #1
Er det dette du mener?

Vise fejl i stedet for indholdet af mappe
Hvis man går ind i en mappe uden en index fil, vil den bare vise en oversigt over alle filer i mappen. For at få den til at vise en fejlside (ADGANG FORBUDT), så gør følgende

1. Åbn httpd.conf (Ligger i conf mappen i Apache2)
2. Find linjen der starter med
    Options Indexes FollowSymLinks
3. Ret hele linjen til
    Options FollowSymLinks
4. Luk filen og genstart Apache
Avatar billede brianmilan Juniormester
13. august 2006 - 22:09 #2
Tak for hjælpen det virker perfekt :-)  Vi du lægge et svar, så skal jeg nok give dig point.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
14. august 2006 - 12:18 #3
Det var så lidt...

svar..