Avatar billede rbb Praktikant
07. august 2006 - 14:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Spamreklamer indsættes i database

Hej eksperter!

Jeg er webmaster for http://soldater.dk, hvor der er mulighed for at indtaste en eftersøgning af soldaterkammerater. Der er åbenbart en eller anden form for en automatiseret indsætning af "efterlysninger" som er spamreklamer. Hvis du vil se hvad det er, så kig på "http://soldater.dk/kammerater".

Løsningen er lavet med en access database, hvor jeg anvender Frontpage til at lave databaseopslaget.

Hvordan laver jeg en løsning som lukker af for disse irriterende indsætninger?

Det er p.t. mindre end 10 om dagen, men problemet kan jo meget hurtigt blive væsentligt større.
Avatar billede old-faithful Praktikant
07. august 2006 - 15:02 #1
Brug "word verification" som forudsætning for at lave en efterlysning. Det er en meget almindelig måde at undgå automatiske beskeder på.

Brugeren får vist en tilfældig kode, som brugeren herefter skal skrive i en teksboks før han kan tilføje sin efterlysning.

// Old-Faithful™
Avatar billede old-faithful Praktikant
07. august 2006 - 15:05 #2
...og hvis al din spam kommer fra samme IP-adresse, kunne du overveje at blocke den IP.
Avatar billede rbb Praktikant
07. august 2006 - 15:16 #3
Det lyder jo rigtigt godt - så hvor finder jeg noget om det?
Specielt en vejledning i "hvordan".
Avatar billede rbb Praktikant
22. august 2006 - 14:14 #4
Mangler et script eller lign. til at implementere en løsning. Nogen der ligger inde med noget eller kan henvise til et sted?
Avatar billede rbb Praktikant
23. august 2006 - 18:13 #5
old-faithful: Læg et svar så jeg kan sende lidt point i din retning. Jeg lukker spg. da der ikke synes at komme flere gode forslag.
Avatar billede rbb Praktikant
31. januar 2008 - 12:28 #6
Spg. lukket.