Avatar billede ostehamster Nybegynder
06. august 2006 - 18:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Chat på Nokia telefon

Hej,

Jeg har en Nokia 6125, og i stedet for den gamle chat funktion, hvor man kunne "chatte" via SMSer, er der nu en ny funktion. Denne nye funkton kræver man skal have en serveradresse samt et brugernavn og en kode.

Jeg har søgt på nettet, men kan ikke finde ud af hvad denne standard hedder? Hvis det altså er en standard. Men der må vel findes en eller anden OpenSource server, som man lige kan smække op.

Systemet kræver iøvrigt man har en internet forbindelse, så jeg regner med det bare køre almindelig TCP/IP.

Nogle der ved noget om dette?

Med venlig hilsen
Christoffer

PS: Det der Tryk og tal, findes det i DK?
Avatar billede michaeltryl Seniormester
06. august 2006 - 18:27 #1
jeg er med på en lytter
Avatar billede mortensen Nybegynder
06. august 2006 - 18:28 #2
Mht til Pusn'n'talk er jeg ret sikker på IKKE eksisterer i Danmark da telefonselskaberne ikke er interesseret i det, da de ikke tjener penge på det. Tværtimod. Men det skulle være meget populært i bl.a. USA. Hvem der styrer tjenesten ved jeg ikke.
Kan desværre ikke hjælpe dig med din Nokia. Mvh og hyggelig aften
Avatar billede ostehamster Nybegynder
06. august 2006 - 19:14 #3
Hmm, noget kunne tyde på, at det er med SMS:
http://news.com.com/2100-1033-245250.html
Avatar billede michaeltryl Seniormester
06. august 2006 - 19:18 #4
jeg har engang haft en tlf hvor jeg kunne chatte med min kontakter over sms.
det gjorde at man ikke skulle trykke besvar, men bare skrev et svar direkte.
det jeg har nu er ikke det samme, tror jeg, da det skal indstilles hvilket da andet ikke skulle
Avatar billede ostehamster Nybegynder
06. august 2006 - 19:26 #5
Jeps, det var også det jeg havde før. Men det nye systemet, skulle kunne sende til mere end én af gangen, så det blev mere ligesom IM. Men der står ingen steder hvordan det virker.

Har sendt en mail til Telmore, måske de ved noget.
Avatar billede ostehamster Nybegynder
31. august 2006 - 11:34 #6
Telmore mener ikke der findes udbydere i Danmark, og kendte umiddelbart ikke navnet på standarden :(

Lukker