Avatar billede martin181 Nybegynder
03. august 2006 - 08:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Connect til sqlserver via ODBC

Hej alle,

jeg har skiftet min sql server 2000 ud med en sql server 2005

Det er faktisk gået ret smertefrit på nær en lille detalje...

Jeg har et kontor i USA, som kobler sig på serveren hos mig i Danmark og der giver det en smule knas...

Først kunne vi ikke se serveren i Danmark på navnet - men så tilføjede vi den i hosts-filen - og nu kan vi fint pinge den på navnet også.

Når jeg skal ind og ændre min odbc-opsætning kan jeg dog ikke se min server på listen over mulige servere.

Er der andet jeg skal have opdateret? mdac eller noget? Alle forslag er velkomne - jeg skal have fat i USA igen kl. 16 idag torsdag d. 3. august - så alle  ideer inden da vil være kærkomne.

På forhånd tak for jeres hjælp.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. august 2006 - 10:44 #1
kan du ikke bare indtaste ip/host name på serveren ?
Avatar billede martin181 Nybegynder
03. august 2006 - 22:28 #2
jo for f..... det gjorde jeg - og så virkede det...

vil du have pointene? det var jo dig, der kom på ideen...
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. august 2006 - 05:55 #3
gerne :)
Selv om en server ikke fremgår af listen betyder det ikke at man ikke kan finde den.
Listen viser kun tilgængelige sql servere på jeres lan.
Avatar billede martin181 Nybegynder
04. august 2006 - 08:42 #4
Ja, det vidste jeg jo egentlig godt... men sommetider skal man jo huske at koble hjernen til ;-)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. august 2006 - 09:00 #5
Du skal bare huske at den har også brug for pauser :)