Avatar billede tholse Nybegynder
02. august 2006 - 17:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Linksys WRT54GS og WMP54GS virker ikke

Hej Med Jer

Jeg har købt en WRT54GS og et WMP54GS og jeg kan ikke få det trådløse netværk til at virke..

Den finder min router og forbinder fint, men efter ca 5 min så ryger forbindelsen igen og jeg kan derefter ikke finde det trådløsenetværk..

Jeg har også en sQueezebox 3 og en bærbar jeg gerne vil have til at virke med mit netværk, men gider ikke gå i gang med at rode med det når jeg ikke engang kan få min stationære til at virke ordentligt med det trådløse netværk..

Er ikke særligt erfaren hvad angår trådløstnetværk, er faktisk første gang jeg forsøger mig med det.. Så bær over med en newbie..

Jeg har en TDC forbindelse med en sådan Speedstream hedder det vidst...

Jeg har vidst også fået pillet ved en masse indstillinger da jeg blev pisse sur på den router en dag da jeg prøvede at få det til at fungere.. Hvilke jeg har pillet ved anerjeg faktisk ikk helt, har bare trykket og håbet...

Nogen der kan hjælpe, evt give nogle gode råd eller sådan, alt hjælp er velkommen og spørg hvis jeg skal fortælle om hvordan nogle indstillinger står og sådan...

Håber i kan hjælpe..

Mvh

Tholse
Avatar billede jacla Nybegynder
02. august 2006 - 17:33 #1
Hvis du går ind på routeren skal du se om "Keep Alive"  er slået til

Du skriver routerens ip-Adresse i din browser, hedder sikker noget alla 192.168.1.1

Det kan du se ved at skrive ipconfig i din dosprompt og se gateway adressen.

Heller du kan også downloade et program der hedder NetStumbler, som skulle kunne finde din router, se kanal nr. mv.

vh

jan
Avatar billede nicer Nybegynder
02. august 2006 - 17:36 #2
Til at starte med prøv at reset den router som du "pillede" ved ;) Så alle standard settings er tilbage og så prøv at se om det har hjulpet.

Hvis ikke så lyder det lidt af en defekthed i routeren, da jeg aldrig har hørt om en funktion på trådløse routers som gør at den automatisk disconnector efter 5min :/
Avatar billede nicer Nybegynder
02. august 2006 - 17:36 #3
Men se om Jacla har ret først :)
Avatar billede tholse Nybegynder
02. august 2006 - 17:45 #4
Er lige på arb nu men har prøvet at reset den helt og starte helt forfra med samme resultat.. Men prøver lige at kigge feter det der keep alive.. Jeg vender tilbage når jeg har testet det...
Avatar billede tholse Nybegynder
02. august 2006 - 17:48 #5
kan fortælle at når der er gået de 5 min hvor den ikke kan finde svinet igen er det som om at signalet bliver mindre og mindre og til sidst er helt væk..
Avatar billede tholse Nybegynder
02. august 2006 - 17:59 #6
Hvis jeg nu vil starte 100% forfra med det hele, altså afinstallere alt, så det driverne til routeren og hvad skal jeg fjerne på min stationære så?..
Avatar billede nicer Nybegynder
02. august 2006 - 18:13 #7
opdatér al netværkskort driver og installér den nyeste firmware på din router for at være mest opdateret :)
Avatar billede tholse Nybegynder
02. august 2006 - 18:22 #8
Jamen er der ikke sat et eller andet op på min stationære til trådløst netværk, altså nogle indstillinger i XP jeg skal have fjernet?..
Avatar billede jacla Nybegynder
02. august 2006 - 18:34 #9
Du kan slette trådløst neværk forbindelsen i kontrolpanelet "Netværkssteder" Og vælge guiden ny Trådløs netværk i => START => ALLE PROGRAMMER => TILBEHØR => KOMMUNIKATION. Evt lave en diskette hvis en af PC'erne har diskette drev.
Avatar billede nicer Nybegynder
02. august 2006 - 18:44 #10
gør som jacla lige skrev også det jeg skrev, for at være mest opdateret :)

Hvis der stadig er problem, kunne det skyldes en defekthed :/
Avatar billede tholse Nybegynder
03. august 2006 - 17:11 #11
Så fik jeg det til at funke.. Og tak for hjælpen jacla..
Avatar billede jacla Nybegynder
03. august 2006 - 17:20 #12
Velbekomme og selv tak :))

vh

Jan